سی‌ان‌ان به دنبال استفاده از پهپادها برای جمع‌آوری خبر

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سی‌ان‌ان قصد دارد تا از پهپادها برای جمع‌آوری خبر استفاده کند. این شبکه‌ی خبری برای جمع‌آوری اخبار با اداره‌ی هوانوردی فدرال امریکا همکاری می‌کند.
تبلیغات

روز به روز بر موارد استفاده از هواپیماهای بدونِ سرنشین افزوده می‌شود. پهپادها نه تنها در ارسال کالا، مصارف نظامی، جاسوسی، کمک رسانی به مناطق کوهستانی، تحت نظر گرفتن حیات وحش و صدها مورد دیگر کاربرد دارند٬ بلکه سی‌ان‌ان قصد دارد از آن‌ها برای جمع‌آوری خبر نیز استفاده کند.

سی‌ان‌ان با اداره‌ی هوانوردی فدرال آمریکا توافق‌نامه‌ی همکاری امضاء کرده تا زمینه‌‌ای را فراهم کند که از طریق آن رسانه‌ها بتوانند از پهپاد‌ها به شکل رسمی برای جمع‌آوری اطلاعات و اخبار استفاده کنند. سی‌ان‌ان امیدوار است که این توافق نهایتا موجب شود تا پهپادها برای مصارف جدی‌تر از موارد تفریحی فعلی مورد استفاده قرار گیرند. سی‌ان‌ان قصد دارد تا به کمک روبات‌های هواپیما، گزارش‌ها و تصاویر مورد نظر از رویدادهای مختلف را با سرعت و دقت بالاتری دریافت و مخابره کند.

همکاری بین سی‌ان‌ان و اداره‌ی هوانوردی فدرال آغاز شده است و از این رو احتملا زمان زیادی طول نخواهد کشید تا شاهد تصاویر جدید مخابره شده توسط پهپادها باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات