میزبانی خودکار سایت از طریق دراپ‌باکس با Yoozon

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر در حال راه‌اندازی یک وب‌سایت با استفاده از وردپرس یا سایر سیستم‌های مدیریت محتوا باشید، استفاده و بروزرسانی آن کاملا ساده و سر راست است. اما در مورد مراحل ابتدایی راه‌اندازی و نصب سیستم مسلما با دردسرهایی نظیر تنظیم سرور، آپلود با FTP و منتظر ماندن بابت تغییر DNSها روبرو شده‌اید. اکنون یک استارت‌آپ برزیلی راه‌حل جالبی با استفاده از دراپ‌باکس پیدا کرده است.
تبلیغات

 استارت‌آپ Yoozon مدعی است، موفق به ارایه سرویسی شده که کاربر را از دست دردسرهای اضافی نجات می‌دهد. این سرویس به شما امکان می‌دهد سایت خود را از طریق دراپ‌باکس آپلود کرده و سیستم در همین زمان مشغول تنظیم دامنه، DNS، ایمیل و پایگاه‌های داده می‌شود. این سیستم به شما امکان راه‌اندازی سریع وب‌سایت‌های ایستای مبتنی بر HTML یا پویای مبتنی بر PHP و سیستم‌های مدیریت محتوا را خواهد داد.

در واقع تعدادی سرویس دیگر نیز از قبل وجود داشته‌اند که امکان میزبانی وب‌سایت از طریق دراپ‌باکس را فراهم کرده‌اند؛ اما هیچ یک از آن‌ها هم‌اکنون از وب‌سایت‌های مبتنی بر سیستم مدیریت محتوا (CMS) پشتیبانی نمی‌کنند و کاربر به صفحات ایستای HTML محدود خواهد بود. درست در این قسمت است که سرویس Yoozone برتری خود را نشان می‌دهد. این سرویس هم‌اکنون از سایت‌های مبتنی بر وردپرس و جوملا پشتیبانی می‌کند.

به محض اینکه در Yoozone ثبت‌نام کردید، لازم است در حساب کاربری خود در این سرویس لاگین کرده و یک پوشه‌ی جدید در اکانت دراپ‌باکس ایجاد کنید و طی چند مرحله ساده و مشخص، دیتابیس خود را نام‌گذاری کنید. در مرحله‌ی بعدی، فایل نصب محلی وردپرس یا جوملا را در پوشه‌ی جدید ایجاد شده کپی کنید و بقیه‌ی کارها را به Yoozone بسپارید.

این سرویس هم‌اکنون در حال تست مرحله‌ی بتا است و برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هزینه خواهد بود. برای استفاده از Yoozon بصورت تک پروژه‌ای، 9 دلار بصورت ماهانه هزینه دارد و در صورتی که نیاز به سرور ابری اختصاصی و دیتابیس و اکانت ایمیل بینهایت باشد، این مبلغ تا 29 دلار در ماه افزایش می‌یابد. اگر هزینه‌ی این سرویس را با قیمت شرکت‌های میزبان (هاستینگ) که تمام مراحل دستی را بر عهده‌ی خودتان خواهند گذاشت، مقایسه کنید، شاید این سرویس انتخاب مناسب‌تری باشد.

علاوه بر آنچه گفته شد، این استارت‌آپ تصمیم دارد بزودی پشتیبانی از زبان‌های روبی و پایتون را نیز به سرویس خود اضافه کند تا دامنه‌ی پشتیبانی از سیستم‌های مدیریت محتوا در آن گسترش یابد. در صورتی که قصد تهیه‌ی سرویس از Yoozon را داشتید، می‌توانید از کوپن TNWYZN برای دریافت تخفیف 10 درصدی بهره ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات