گلکسی اس 8 از مشکل اسکرین بیلیدینگ رنج می‌برد

جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدید، از بروز مشکلی به نام اسکرین بیلیدینگ در صفحه‌نمایش پرچم‌دارهای جدید سامسونگ حکایت دارند.
تبلیغات

با آغاز عرضه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، گزارش‌هایی در خصوص ایجاد هاله قرمز رنگ در صفحه‌نمایش این پرچم‌دارهای جدید منتشر شد. در ادامه، سامسونگ تصمیم گرفت با عرضه به‌روزرسانی نرم‌افزاری، این مشکل را مرتفع کند.

این در حالی است که به‌تازگی برخی کاربران گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از بروز مشکلی جدید در صفحه‌نمایش این دو پرچم‌دار خبر داده‌اند. این مشکل جدید که با عنوان ایمیج بیلیدینگ (Image Bleeding) یا اسکرین بیلیدینگ شناخته می‌شود پدیده‌ای است که به علت مدیریت نامطلوب نور، در صفحه‌نمایش دستگاه‌های الکترونیکی ایجاد می‌شود. به بیان دیگر، در زمان بروز این مشکل، بیننده، المان‌های گرافیکی اضافه را روی صفحه‌نمایش شاهد خواهد بود. در صفحه‌نمایش گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، این مشکل به‌صورت ایجاد خط‌های سیاه‌رنگ روی تصاویر با پس‌زمینه سفید به چشم می‌خورد.

اگرچه اسکرین بیلیدینگ در برخی موارد ممکن است بر تجربه کاربر از دستگاه‌های هوشمند تأثیرات نامطلوب و متنوعی بگذارد؛ اما شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌ هوشمند، هنوز این پدیده را به‌عنوان مشکلی جدی در فرایند تولید صفحه‌نمایش نپذیرفته‌اند. این مشکل، پدیده‌ای متداول در صفحه‌نمایش‌های OLED است و معمولا در پنل‌هایی مشاهده می‌شود که از طریق به‌کارگیری سیلیکون پلی‌کریستالِ سنتز شده در دمای نسبتا پایین، تولید شده‌اند.

پیش از این، مشکل یادشده در گلکسی اس ۷، گلکسی اس ۷ اج و دیگر گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش OLED سامسونگ نیز کمابیش مشاهده شده بود. متخصصان صنعت تولید صفحه‌نمایش معتقدند این مشکل تنها زمانی به‌طور کامل برطرف خواهد شد که سامسونگ فرایند فعلی تولید صفحه نمایش را کنار بگذارد و پنل‌های OLED را با استفاده از اکسید روی گالیم ایندیم تولید کند. از این راهکار با عنوان تکنولوژی IGZO هم یاد می‌شود.

هنوز آمار دقیقی از تعداد گوشی‌هایی که با این مشکل روبه‌رو شده‌اند، منتشر نشده است؛ اما به نظر می‌رسد تعداد گزارش‌های منتشرشده تا به اینجای کار چندان زیاد نیست. در ادامه باید منتظر ماند و دید مشکلات این‌چنینی چه تأثیری بر عملکرد پرچم‌دارهای جدید سامسونگ در بازار خواهند داشت. پرچم‌دارهایی که بدون شک نامزد دریافت عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۷ خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات