سامسونگ بخش تولید تجهیزات نظامی خود را به ارزش ۲ میلیارد دلار فروخت

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در اجرای برنامه‌های خود مبنی بر بازسازی مجموعه‌ی تولیدی و تمرکز بیشتر روی تجهیزات الکترونیک، مالی و ساخت و ساز، بخش تولید تجهیزات نظامی و دفاعی خود را به ارزش ۲ میلیارد دلار به کمپانی کره‌ای هانوها فروخت.
تبلیغات

سامسونگ لقب بزرگ‌ترین مجموعه‌ی صنعتی کره‌ی جنوبی را به خود اختصاص داده است. این گروه اقتصادی در جهت دستیابی به اهداف برنامه‌ی بازسازی خود، در حال ترکیب و فروش بخشی از کمپانی است تا تمرکز بیشتری روی حوزه‌هایی چون تولید تجهیزات الکترونیک، فعالیت‌های اقتصادی و همچنین ساخت و ساز داشته باشد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط تولیدکنندگان قطعات نظامی محصولات سامسونگ، این کمپانی درصدد جدا کردن بخش‌هایی از کمپانی است که هیچ سنخیتی با فعالیت‌های اصلی سامسونگ نداشته و همچنین در حال تحمیل هزینه به بدنه‌ی این کمپانی عظیم‌الجثه است.

یکی از متحصصان سامسونگ که خواست نامش فاش نشود، گفت:

ما باید شاخه‌های غیرمرتبط و غیرضروری را که هم‌اکنون در آن مشغول به فعالیت هستیم کنار گذاشته، و تمرکز بیشتری روی حوزه‌هایی چون الکترونیک داشته باشیم.

سامسونگ در ازای دریافت ۱.۹ میلیارد دلار، چهار کمپانی زیرشاخه‌ی خود را که در زمینه‌ی طراحی و تولید تجهیزات نظامی فعالیت می‌کنند، به هانوها واگذار خواهد کرد. پس از بحران مالی شرق آسیا که در سال ۱۹۹۷ گریبان کشورهای آسیای شرقی را گرفته بود، این اولین باری است که سامسونگ بخشی از کمپانی‌ خود را واگذار می‌کند. در جریان بحران اقتصادی شرق آسیا، سامسونگ بخش خودروسازی خود را واگذار کرد.

از جمله‌ی فعالیت‌های بخش‌های جدا شده می‌توان به تولید رادارهای نظامی، سیستم‌های ناوبری ناو‌های نظامی، تولید مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه پلی‌استر و اتیلن اشاره کرد. شرکت‌هایی چون توتال فرانسه از جمله‌ی شرکای کمپانی‌های واگذار شده بودند.

پیش از این نیز سامسونگ کمپانی‌های زیرشاخه‌ی خود را در حوزه‌هایی چون تولید منسوجات، تجهیزات الکترونیک، تولید کشتی و همچنین صنایع سنگین با یکدیگر ترکیب کرده بود.

براساس پیش‌بینی تحلیل‌گران، سامسونگ در حال تغییر مدل تجاری خود و تبدیل شدن به یک هولدینگ است تا مدیریت بهتری روی حوزه‌های مختلف داشته باشد. در حال حاضر کمپانی‌های مجموعه‌ی سامسونگ از طریق در اختیار داشتن بخشی از سهام یکدیگر، اداره می‌شوند که اصطلاحا به این سیستم Cross-Shareholding اطلاق می‌شود. در حال حاضر هیچ یک از کمپانی‌های زیر مجموعه‌ی سامسونگ، سهام تمام شرکت‌های زیرمجموعه را در اختیار ندارد، از این‌رو این کمپانی در پی تغییر رویه و کنترل بهتر اوضاع است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات