تعداد دانلود از اپاستور اپل به بالاترین حد خود رسید
این ۲۰۰ اپلیکیشن رایگان در ماه جاری ۷.۸ میلیون بار دانلود شدهاند که نسبت به ماه پیش افزایش ۴۲ درصدی و نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش ۳۹ درصدی را نشان میدهد.
مدیر عامل Fiksu میگوید:
بازاریابان موبایل باید شروع به چیدن استراتژی بکنند که به صورت تاکتیکهای بازاریابی بلند مدت باشد و بتواند آنها را قادر کند راههای ارتباطی با مشتریان خود بدست آورند.
این گزارش همچنین اشاره میکند که به احتمال زیاد این تعداد زیاد دانلود اپلیکیشن، در نتیجه اضافه شدن اپلیکیشنهای مهم کاربردی و همچنین بهروزرسانیهایی است که توسعهدهندگان انجام دادهاند. در واقع اولین مجموعهای که کاربران آیفون ۶ جدید آنها را دانلود کردهاند، برنامههایی بودهاند که برای کاربران بسیار اهمیت داشته و گویی اینگونه اپلیکیشنها کاربرانی وفادار برای خود پیدا کردهاند. این روندی است که سازندگان اپلیکیشنها آن را اتخاذ کردهاند تا کاربرانی وفادر به خود را بدست آورند. سهم بزرگی از این افزایش دانلود نیز به همین دسته افرادی باز میگردد که گوشی آیفون جدیدی خریداری کردهاند و خیلی سریع اپلیکیشنهای مورد علاقه خود را دوباره دانلود و نصب کردهاند.
با وجود افزایش در تعداد اپلیکیشنها و کاهش هزینه برای هر کاربر وفادار، Fiksu هنوز قیمت بدست آوردن کاربران وفادار را بسیار بالا میداند:
CPL (هزینه به ازای عرضه) سال به سال ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است. این افزایش در حدود ۰.۲۶ دلار با گذشت هر ماه و ۳۹ درصد با گذشت هر سال است. CPI (هزینه به ازای نصب) از ماه سپتامبر ۲۱ درصد و طی یک سال اخیر ۵۹ درصد افزایش داشته و به ۱.۴۶ دلار رسیده است.
میتوانید گزارش کامل Fiksu را در این لینک مطالعه کنید.
نظرات