بنیان گذار آکیولس، فیسبوک را ترک می‌کند

یک‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد مخترع هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت در حال ترک فیسبوک است.
تبلیغات

پالمر لاکی مخترع هدست‌ واقعیت مجازی آکیولس ریفت و بنیان‌گذار شرکت آکیولس که در حال حاضر متعلق به فیسبوک است، این شرکت را ترک می‌کند. 

فیسبوک در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است:

دلمان برای پالمر تنگ خواهد شد. تلاش‌های پالمر به‌مراتب فراتر از آکیولس است. روحیه مبتکر او باعث شد انقلابی در  واقعیت مجازی رخ دهد که منجر به ایجاد صنعت جدیدی شد. ما سپاسگزار تمام تلاش‌هایش برای آکیولس و واقعیت مجازی هستیم و بهترین‌ها را برای او آرزو می‌کنیم.

به هر حال از این اظهار نظر فیسبوک چندان مشخص نیست که آیا او داوطلبانه این شرکت را ترک می‌کند یا خیر.

لاکی ۲۴ ساله پس از آن‌که مشخص شد از یک گروه ترول اینترنتی حامی دونالد ترامپ حمایت مالی کرده است، تبدیل به چهره‌ای بحث‌برانگیز شد؛ پس از این ماجرا او عذرخواهی کرد و از آن زمان دور از چشم رسانه‌ها بود. اگرچه او برای شهادت در دادگاه در مورد شکایتی که شرکت بازی‌ ZeniMax علیه آکیولس مطرح کرده بود، شرکت کرد.

هنوز مشخص نیست از سال گذشته که شرکت آکیولس دوباره سازماندهی شد، نقش لاکی چه بوده است ولی آکیولس و فیسبوک مصرانه بر نقش‌آفرینی پالمر لاکی در آن مقطع زمانی تأکید داشتند. اخیرا برندان آیرایب یکی دیگر از بنیان‌گذاران آکیولس نیز اعلام کرد که لاکی به همراه تیمش در آکیولس، در حال کار روی یک «ویژگی بالقوه» است که ظاهرا دیگر این امر نیز حقیقت ندارد. 

سال گذشته قبل از این‌که لاکی از رسانه‌ها فاصله بگیرد، چهره اصلی صنعت واقعیت مجازی بود؛‌ صنعتی که از زمان معرفی هدست واقعیت مجازی ریفت (Rift) در سال ۲۰۱۲ به‌شدت توسعه یافته است. در هر صورت هر اتفاقی که بیفتد، پالمر لاکی و تصویرش روی جلد مجله تایم زمانی که سن و سال کمتری داشت، در حافظه تصویری ما باقی می‌ماند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات