رهبر سامسونگ تمام اتهامات وارد شده مبنی بر پرداخت رشوه را رد کرد

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
لی جائه یانگ، رهبر تحت بازداشت سامسونگ الکترونیکس که به اتهام پرداخت رشوه دستگیر شده، کلیه‌ی اتهامات وارد شده را رد کرده است.
تبلیغات

وکیل لی جائه تانگ، رهبر کمپانی سامسونگ الکترونیکس روز پنجشنبه در گفتگویی اعلام کرد که موکلش تمام اتهامات وارد شده را در رابطه با پرداخت رشوه رد می‌کند. دادستانی که مسئولیت رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد، اعلام کرده بود که دادگاه بررسی این پرونده لقب دادگاه قرن را به خود خواهد گرفت، چراکه رسوایی برملا شده در رده‌ی سیاسی کشور در تاریخ این کشور بی سابقه بود.

لی جائه یانگ، مدیر سامسونگ الکترونیکس با اتهاماتی روبرو است که از جمله‌ی آن‌ها باید به پرداخت رشوه، اختلاس و موارد دیگری اشاره کرد که برگرفته از افشای جرائم مرتکب شده توسط رئیس جمهور این کشور، پارک گئون های است.

براساس اطلاعات ارائه شده لی هم‌اکنون در بازداشتگاه مرکزی سئول نگهداری می‌شود. وی در اولین جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به اتهاماتاش به دلیل آنچه که می‌توان قانون قضایی کره‌ی جنوبی خواند، حاضر نشده بود.

وکیل مدافع لی اعلام کرده که دادستان دلایل و مدار ک کافی را برای اثبات اتهامات وارد شده در دست ندارد و مشخص نیست که لی چگونه جرائم نسبت داده شده به لی ثابت خواهند شد. سامسونگ نیز همواره از زمان دستگیری لی جائه یانگ تمامی اتهامات مطرح شده در رابطه با پرداخت رشوه را رد کرده است.

در میان اتهاماتی که به سامسونگ و رهبر آن وارد شده، باید به پرداخت مبالغی به خانم چوی سون سیل، یکی از نزدیکان رئیس جمهور کره‌ی جنوبی اشاره کرد که بنابر شنیده‌ها با هدف تحکیم ستون‌های امپراطوری سامسونگ در کره‌ی جنوبی پرداخت شده است. خانم چوی سون سیل را باید فردی کلیدی در پرونده‌ی رسوای ریاست جمهوری کره‌ی جنوبی خواند، چراکه بنابر گزارش‌های منتشر شده با وجود عدم برخورداری از سمت‌های دولتی، وی قادر بوده تا به اسناد محرمانه دسترسی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات