سامسونگ و اپل پارسال ۶۱.۷ میلیارد دلار برای خرید تراشه هزینه کردند

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل و سامسونگ با اختصاص بیش از ۶۱.۷ میلیارد دلار، دو خریدار بزرگ تراشه‌ در سال ۲۰۱۶ شناخته شدند.
تبلیغات

به گزارش گارتنر، دو کمپانی اپل و سامسونگ ۱۸.۲ درصد از بازار جهانی تراشه‌ها را در اختیار دارند. اپل و سامسونگ در مجموع بیش از ۶۱.۷ میلیارد دلار تراشه در سال ۲۰۱۶ خریداری کرده‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۱۵، بیش از ۰.۴ میلیارد دلار افزایش داشته است.

ماساتسونه یاماجی یکی از تحلیل‌گران گارتنر در این خصوص می‌گوید:

این برای ششمین سال متوالی است که سامسونگ و اپل بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان تراشه‌ در جهان هستند. هر دو کمپانی تأثیر غیر قابل انکاری روی تکنولوژی و قیمت تراشه‌ها داشته‌اند، هرچند این تأثیر با توجه به کاهش انتظارات در رابطه با رشد این کمپانی‌ها در آینده، کمتر خواهد بود.

اگرچه سامسونگ رقابت شدیدی از جانب کمپانی‌های چینی در زمینه‌هایی چون تلویزیون‌های ال‌سی‌دی، گوشی‌های هوشمند و پنل‌های ال‌سی‌دی تجربه می‌کند، اما با این وجود کره‌ای‌ها در سال ۲۰۱۶ بازار گسترده‌تری برای خود پیش‌بینی کرده‌ بودند. البته اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ پتانسیل بازار خود را کاهش داده بود که می‌توان این موضوع را برگرفته از اشباع بازار گوشی‌های هوشمند و همچنین کاهش ادامه‌دار فروش آیپد‌های کمپانی خواند.

از مجموع ۱۰ کمپانی بزرگ خریدار تراشه در سال ۲۰۱۵، ۹ کمپانی همچنان در لیست ۱۰ خریدار بزرگ تراشه در سال ۲۰۱۶ قرار دارند. سیسکو سیستم تنها کمپانی موجود در لیست سال ۲۰۱۵ است که در سال ۲۰۱۶ در این لیست حضور نداشت. BBK Electronics چین به‌عنوان تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند رشد بسیار سریعی تجربه کرده و جای سیسکو را در لیست ۱۰ خریدار بزرگ تراشه‌ها به خود اختصاص داده است.

از میان ۱۰ کمپانی برتر خریدار تراشه در سال ۲۰۱۶، چهار کمپانی از ایالات متحده، سه کمپانی چینی، دو کمپانی از کره‌ی جنوبی و یک کمپانی ژاپنی هستند. با حضور سه کمپانی چینی در میان لیست ۱۰ خریدار بزرگ تراشه در سال ۲۰۱۶، می‌توان به اهمیت بازار چین و رشد بازار تجهیزات الکترونیک در این کشور پی برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات