روحانی خطاب به مردم: برای تهیه مسکن وام ها را افزایش دادیم

دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
دیشب رئیس جمهوری اسلامی ایران در یک برنامه تلویزیونی به تشریح برخی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پرداخت.
تبلیغات

حسن روحانی در یک برنامه‌ی تلویزیونی که شب گذشته پخش شد، درباره‌ی وضعیت مسکن مهر و مشکلاتی که مردم در رابطه با مسکن دارند، به ایراد سخنانی پرداخت. وی مسکن مهر را به دلیل نبود زیرساخت لازم از جمله مسجد، کلانتری، مدرسه، برق، گاز و جاده ایجادشده، دارای مشکل خواند و اعلام کرد: «تا پایان این دولت، پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد.»

روحانی افزود: «در بخش مسکن متأسفانه رشد منفی داریم؛ راهش این است که مردم قدرت لازم برای خرید پیدا کنند و بتوانند مسکن تهیه کنند؛ چراکه وقتی مسکن تهیه نمی‌شود، ناچارند دنبال اجاره‌نشینی بروند و اجاره‌ها هم به طور طبیعی افزایش پیدا می‌کند.

رئیس‌جمهور گفت: «مردم با مشکل مواجه‌اند؛ آن کاری که دولت می‌توانست انجام دهد، بالا بردن وام بود؛ یعنی ما در یکی دو جلسه اقتصادی که بحث کردیم، وام‌ها را افزایش دادیم تا تحرکی در این بخش ایجاد شود. یک تحرک کوچکی هم در ماه‌های اخیر در مسکن ایجاد شده اما در عین حال تحرک در این بخش حائز اهمیت است.»

دکتر روحانی افزود: «امروز دولت توجه خاصی به افزایش بودجه عمرانی و مسئله ساخت مسکن برای ایجاد تحرک در این بخش دارد؛ دولت در حد توانش این کار را انجام می‌دهد، البته برای بخش‌هایی مثل معلولین اقدامات خوبی توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حال انجام است، اما در عین حال در بخش مسکن دچار مشکل هستیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات