مورگان استنلی: بازار گوشی های هوشمند چین در فصل اول ۲۰۱۷ اشباع خواهد شد

چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مورگان استنلی با انتشار گزارشی اعلام کرد بازار گوشی‌ هوشمند چین در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ به دلیل بالا بودن عرضه، اشباع خواهد شد.
تبلیغات

موسسه‌ی مالی بین‌المللی مورگان استنلی با انتشار گزارشی اعلام کرد بازار گوشی‌های هوشمند چین به دلیل ازدیاد عرضه‌ی این محصول به بازار در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی اشباع خواهد شد. مورگان استنلی پیش‌بینی خود را مبتنی بر گسترش ظرفیت تولید کمپانی‌های چینی ارائه کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ کمپانی‌های چینی در سال جاری میلادی ظرفیت تولید محصولات خود را بسیار گسترش داده‌اند.

ابتدای ماه جاری میلادی، کمپانی سوئدی FINGB-Stockholm که در زمینه‌ی تولید کارت‌های مربوط به سنسور‌ اثر انگشت فعالیت می‌کند، پیش‌بینی خود از درآمد سال ۲۰۱۷ میلادی را کاهش داد. کمپانی‌های چینی بخش عمده‌ای از مشتریان این کمپانی سوئدی را تشکیل می‌دهند؛ از این‌رو به نظر می‌رسد موجودی کمپانی‌های چینی بسیار بالا است و در نتیجه فروش FINGB سوئد کاهش خواهد یافت.

جزمین لو از موسسه‌ی مورگان استنلی عنوان کرد کمپانی‌های هواوی، اوپو و ویوو به رشد عرضه‌ی محصولات خود در سال آینده‌ی میلادی امیدوارند؛ به‌طوری‌که این کمپانی‌ها انتظار دارند در سال آینده‌ی میلادی رشد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند را تجربه کنند؛ این سه کمپانی اخیرا پیش‌بینی خود از میزان عرضه را بار دیگر افزایش داده‌اند. سه کمپانی اول تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند چینی حتی زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش تولید را آماده کرده‌اند؛ به‌طوری‌که هواوی، اوپو و ویوو در تدارک دست یافتن به منبع قابل اطمینانی از پنل‌های OLED و حافظه‌های رم هستند.

اغلب تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چینی در سه‌ماهه‌ی سوم و چهارم سال جاری میلادی، مدل‌های جدیدی از محصولات خود را برای رقابت با اپل و سامسونگ راهی بازار کرده‌اند. در اثر رقابت شدید بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، چرخه‌ی یک محصول از ۶ ماه به ۳ ماه کاهش پیدا کرده است. اغلب گوشی‌هایی هوشمند عرضه‌شده به بازار دارای مشخصات یکسانی هستند که این موضوع در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز بیش از پیش به چشم خواهد آمد و همه‌گیر خواهد شد.

مورگان استنلی راهکار افزایش فروش در سال ۲۰۱۷ را با وجود رقابت بالا در این حوزه، افزایش تولید تا پیش از شروع سال ۲۰۱۷ خوانده است که این موضوع فشار مضاعفی به تأمین‌کنندگان ماژول وارد خواهد کرد. همچنین باید به افزایش فروش گوشی‌های هوشمند نیز اشاره کرد که در نتیجه‌ی آن انبارهای تولیدکنندگان خالی‌ می‌شود و موجودی زیادی برای سال آینده باقی نخواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات