اپل در گذار تبدیل به کمپانی سرویس گرا، در ۲۰۱۸ بیش از ۱۷۰ میلیون آیفون می فروشد

جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جین مونستر، یکی از برجسته‌ترین تحلیل‌گران اپل پیش‌بینی می‌کند اپل در گذار برای تبدیل شدن به کمپانی سرویس‌گرا، طی سال مالی ۲۰۱۸ بیش از ۱۷۰ میلیون آیفون می‌فروشد.
تبلیغات

جین مونستر یکی از شناخته‌شده‌ترین تحلیل‌گران دنیای فناوری با تمرکز روی کمپانی اپل است که آخرین گزارش تحلیلی خود را برای موسسه‌ی Piper Jaffray در مورد آینده‌ی اپل منتشر کرد.

مونستر به این نکته اشاره کرده است که ارائه‌ی سرویس، در آینده‌ به یکی از کلید‌ی‌ترین کانال‌های کسب درآمد این کمپانی تبدیل خواهد شد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط مونستر، طی پنج سال آینده سرویس‌ها به بخش مهمی از مدل کسب‌وکار اپل تبدیل خواهند شد. سهامداران اپل طی ۱۰ سال اخیر، رشد فروش گوشی‌های هوشمند و خلاقیت در عرضه‌ی محصولات جدید را به‌عنوان دغدغه‌ی اصلی کمپانی در نظر گرفته بودند.

مونستر به این نکته اشاره می‌کند که آیفون ۷ بسیار فراتر از پیش‌بینی کارشناسان وال‌استریت عمل کرده است. وی همچنین پیش‌بینی می‌کند نسل بعدی آیفون اپل که به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی این گوشی راهی بازار می‌شود، رشد فروشی نزدیک به ۱۰ درصد تجربه خواهد کرد. انتظار می‌رود اپل در نسل بعدی گوشی هوشمند خود از فناوری‌های جدیدی نظیر شارژ بی‌سیم و همچنین نمایشگر OLED استفاده کند. البته به علت اضافه شدن شارژ بی‌سیم، احتمالا اپل بدنه‌ی فلزی را کنار می‌گذارد و به سمت استفاده از شیشه در بدنه خواهد رفت.

مونستر پیش‌بینی می‌کند در سال مالی ۲۰۱۸ بیش از ۱۷۰ میلیون دستگاه آیفون ۸ به فروش برسد. مونستر اشاره به سرویس‌های ارائه‌شده توسط این کمپانی در جریان برگزاری کنفرانس‌های مالی را دلیلی بر برنامه‌های اپل برای کار روی سرویس‌هایش دارد.

در ماه جولای، تیم کوک، مدیرعامل اپل اعلام کرد که انتظار دارد سرویس‌های این کمپانی نظیر آیتونز، آی‌کلاد، اپل موزیک، اپل پی، اپل کر و فروشگاه اپ استور بخش قابل توجهی از درآمد این کمپانی را در سال ۲۰۱۷ کسب کند. رشد درآمد سرویس‌های اپل بسیار بالا است و در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، بیش از ۲۴ درصد اعلام شد، حال آنکه رشد درآمد کمپانی ۹ درصد کاهش پیدا کرده بود.

مونستر معتقد است با امیدواری‌های موجود، متقاعد کردن سهامداران به در نظر گرفتن اپل به‌عنوان یک کمپانی سرویس‌گرا، امری بسیار دشوار و چالش‌برانگیز است. به اعتقاد مونستر؛ در صورتی سهامداران سرویس‌های اپل را جدی خواهند گرفت که این بخش بیش از ۳۰ درصد درآمد اپل را به دست آورد. در صورتی که سرویس‌ها بیش از ۵۰ درصد درآمد اپل را رقم بزنند، اپل به‌عنوان یک سرویس‌گرا در نظر گرفته خواهد شد.

به اعتقاد مونستر اپل می‌تواند برای ایجاد کانال‌های جدید درآمد، حاشیه‌ی سود خود از محصولات سخت‌افزاری ارزان‌تر را کاهش دهد یا ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را در قالب یک محصول با ارزش افزوده راهی بازار کند. در مورد واقعیت افزوده، مونستر معتقد است اپل محصولی را در این حوزه در کنار آیفون رونمایی خواهد کرد. شاید اپل در نظر دارد یک گجت پوشیدنی واقعیت افزوده را به بازار عرضه کند. مونستر به حوزه‌ی خودروهای هوشمند نیز اشاره کرده و معتقد است اپل هنوز سال‌ها با عرضه‌ی یک خودروی هوشمند به بازار فاصله دارد. به اعتقاد مونستر اپل حوزه‌ی خودروهای هوشمند را به‌عنوان کسب‌وکاری که در آینده باید آن را در اختیار بگیرد، مشاهده می‌کند.

موسنتر معتقد است موفقیت اپل با عرضه‌ی آیپد آغاز شد و اپل در ادامه توانست تجربه‌ی دل‌چسب استفاده از آیپاد‌ را نیز در اختیار کاربران آیفون‌ قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات