سهم مرورگر اج مایکروسافت ماه گذشته کاهش یافت

یک‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرورگر مایکروسافت اج با وجود محبوبیت‌هایی که در ابتدای عرضه کسب کرد؛ در حال از دست دادن سهم خود از بازار است.
تبلیغات

مایکروسافت با عرضه‌ی ویندوز ۱۰ توانست سهم خوبی از بازار سیستم‌‌عامل‌ها را به سمت خود جذب کند. اما به نظر می‌رسد این شرکت در بخش مرورگرها و به‌خصوص مرورگر جدیدش یعنی مایکروسافت اج، هنوز نتوانسته به رتبه‌ی مناسبی دست پیدا کند.

با وجود بهبودها و پیشرفت‌هایی مانند پشتیبانی از افزونه‌ها و قابلیت Paste and Go و پشتیبانی از دستورات تاچ که در زمان بروزرسانی سالانه‌ی ویندوز ۱۰ برای مرورگر Edge اعمال شد، به نظر می‌رسد این مرورگر هنوز نمی‌تواند جایگاه خود را در میان عموم کاربران به دست بیاورد.

در ماه نوامبر، مرورگر اج تنها ۵.۲۱ درصد از سهم بازار مرورگرها را در اختیار داشته است. این آمار نسبت به ماه گذشته که سهم این مرورگر ۵.۲۶ درصد بود، با کاهش روبرو شده است. Microsoft Edge در آخرین رتبه‌بندی‌ها در جایگاه چهارم جدول مرورگرها قرار دارد. در صدر این جدول، مرورگر گوگل کروم با ۵۵.۸۳ درصد قرار دارد و رتبه‌ی دوم متعلق به اینترنت اکسپلورر با ۲۱.۶۶ درصد سهم بازار است. موزیلا فایرفاکس با ۱۱.۹۱ درصد سهم بازار، در رده‌ی سوم قرار دارد. بعد از مایکروسافت اج، مرورگر سافاری اپل با ۳.۶۱ درصد و اپرا با ۱.۳۶ درصد قرار دارند.

با توجه به آمار منتشرشده می‌توان عنوان کرد که اینترنت اکسپلورر از مایکروسافت اج موفق‌تر است؛ دلیل آن نیز نصب شدن این مرورگر در ویندوزهای نسخه‌ی قدیمی است. امکانی که اج از آن بهره‌مند نیست و تنها در نسخه‌ی ۱۰ ویندوز قابل استفاده است. از زمانی که مایکروسافت اعلام کرد دیگر از اینترنت اکسپلورر پشتیانی نخواهد کرد، کاربران به سمت مرورگرهای دیگر کوچ کرده‌اند و در این میان گوگل کروم بیشترین سود را از این تصمیم می‌برد. طبق آمار جهانی، گوگل کروم در حال حاضر روی نیمی از کامپیوترهای شخصی دنیا نصب شده است.

البته مایکروسافت هنوز تلاش‌هایی جدی برای پیشرفت در بازار مرورگرها دارد. این شرکت با عرضه‌ی بروزرسانی جدید برای اج، قصد دارد قابلیت‌های جدیدی مانند گزینه‌های جدید مرور تب‌ها، مدیریت جلسات و پشتیبانی از مرور سه‌بعدی را به مرورگر خود اضافه کند. علاوه بر آن‌ها، بهبودهایی نیز از لحاظ پایداری و سرعت روی Microsoft Edge اعمال خواهند شد که می‌تواند این مرورگر را در رقابت با دیگران، قوی‌تر کند و شانس کسب سهام بیشتر از این بازار را به مایکروسافت بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات