سامسونگ ماه آینده علت انفجار گلکسی نوت 7 را شرح می‌دهد

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ همچنان موضوع انفجار گلکسی نوت 7 را بررسی می‌کند و گفته می‌شود نتایج نهایی علت فراخوانی این فبلت ماه آینده منتشر خواهد شد.
تبلیغات

کمتر کسی است که از ماجرای انفجار گلکسی نوت 7، فبلت جذاب و نگون‌بخت سامسونگ خبر نداشته باشد. موضوعی که حتی دولت کره جنوبی را وارد عمل کرد تا مصرانه پیگیر بررسی علل این مشکل باشد. بی‌شک فارغ از ماجرای پیش‌آمده، گلکسی نوت 7 یکی از بهترین دستگاه‌های اندرویدی است که تا امروز معرفی شده است. اما سرنوشت به گونه‌ای رقم خورد که عمر این فبلت در بازار خیلی کوتاه باشد و سامسونگ بعد از دو بار فراخوانی گلکسی نوت 7، در نهایت با وجود ضررهای مالی زیاد، تصمیم به توقف تولید این دستگاه بگیرد.

اما در حالی که علت انفجار این گوشی مستقیما به باتری مربوط می‌شود، بسیاری از کاربران و کارشناسان همچنان منتظر هستند تا سامسونگ نتایج بررسی خود از علل این مشکل را اعلام کند.

بعد از نهایی شدن توقف تولید گلکسی نوت 7، سامسونگ کارشناسان زیادی را روی مشکل افزایش دمای باتری و انفجار این فبلت متمرکز کرده است که از سوی نهادهای دولتی و مؤسسات تحقیقاتی مستقل در دنیا حمایت می‌شوند. با اینکه شش هفته از این موضوع می‌گذرد، هنوز غول کره‌ای در حال ارزیابی شرایط است ولی به‌طور قطعی علت یا علل این مشکل مشخص نشده است. قطعا در صورت به نتیجه رسیدن تحقیقات، نتایج به‌دست‌آمده به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

امروز رسانه‌های کره‌ای مدعی شدند سامسونگ برای بررسی این موضوع هر کار می‌توانسته انجام داده است و نتایج تحقیقات داخلی این کمپانی به‌زودی نهایی و تا پایان سال به‌ صورت عمومی منتشر می‌شود. جای تعجب ندارد اگر عجله‌ی سامسونگ برای مختومه کردن این ماجرای غم‌انگیز، با معرفی گلکسی ای 8 در اوایل سال جاری میلادی ارتباط باشد. به معنای دیگر، سامسونگ قصد دارد خیال مشتریان را نسبت به ایمنی پرچم‌دار آتی خود راحت کند و بهترین راه این است که علت انفجار گلکسی نوت 7، نتایج بررسی خود از فراخوانی این فبلت و تدابیر آتی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در پرچم‌داران جدید را با جزئیات شرح دهد.

در نهایت اگر سامسونگ نتواند علت اصلی ماجرای گلکسی نوت 7 را پیدا کند، چگونه می‌توان مطمئن شد این مشکل در گلکسی اس 8 رخ نخواهد داد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات