اپل بروزرسانی عمومی بتا 4 آی او اس 10.2 را عرضه کرد

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین نسخه عمومی بتای آی او اس 10.2 در حال حاضر برای توسعه‌دهندگان قابل نصب است و در هفته‌های آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

اپل امروز چهارمین نسخه‌ی عمومی بتا از آی او اس 10.2 را عرضه کرد. این بروزرسانی در حال حاضر برای توسعه‌دهندگان در دسترس است و در هفته‌های آینده کاربران نیز می‌توانند آن را دانلود و نصب کنند.

عرضه‌ی نسخه‌ی عمومی بتا روشی است که اپل برای آزمایش نسخه بعدی سیستم‌عامل‌های خود، قبل از عرضه رسمی آن‌ها استفاده می‌کند. با استفاده از این روش، احتمال بروز خطا در نسخه اصلی کاهش می‌یابد و همچنین مشکلات احتمالی بررسی و برطرف می‌شود.

برخلاف نسخه توسعه‌دهندگان، نسخه بتای عمومی کاملا رایگان است و هر کاربری می‌تواند با عضو شدن در برنامه نرم‌افزاری بتای اپل، به دانلود و نصب این نسخه‌ها اقدام کند. اگر شما هم در برنامه بتا عضو هستید، می‌توانید این نسخه را دانلود و نصب کنید؛ زیرا هم‌اکنون به‌صورت OTA قابل دسترسی است.

گوگل نیز به‌تازگی برنامه‌ای راه‌اندازی کرده است که به کاربران اجازه دسترسی به نسخه توسعه‌دهندگان می‌دهد.

سیستم‌عامل آی‌اواس 10 که در شهریورماه عرضه شد؛ در حال حاضر روی بیش از ۶۰ درصد دستگاه‌های مبتنی بر آی او اس نصب شده است. مانند نسخه دوم و سوم از بروزرسانی عمومی بتای آی او اس 10.2، در این نسخه نیز شاهد برطرف شدن ایرادها و باگ‌ها هستیم.

اگرچه باید اذعان کرد هنوز ایراداتی وجود دارد؛ از جمله طولانی بودن زمان اجرای اپلیکیشن‌ها. همچنین پس از حذف یک اپلیکیشن نمی‌توان دوباره آن را بازیافت. البته ایرادات دیگری نیز می‌توان ذکر کرد؛ مانند اتصال دستگاه‌های آی‌اواس با کامپیوترهایی که به خاطر عدم هماهنگی با نسخه آیتونز نصب‌شده بر روی آن‌ها، احتمال حذف محتوا وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات