نقش جانی آیوی در طراحی محصولات اپل کمرنگ می‌شود

پنج‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گمانه‌زنی‌های اخیر حاکی از آن هستند که جانی آیوی، دیگر همانند گذشته نقش پررنگی در طراحی محصولات اپل ندارد.
تبلیغات

در جدیدترین قسمت از پادکست جان گروبر، وبلاگ‌نویس نام‌دار و باسابقه‌ی اپل که جیسون اسنل -بنیان‌گذار وب‌سایت SixColors‌- نیز در آن حضور داشت، به بحث در مورد نقش کنونی جانی آیوی، مدیر ارشد بخش طراحی اپل پرداخته شد. به گفته‌ی جیسون اسنل؛ جانی آیوی همانند گذشته نقش پررنگی در طراحی محصولات سخت‌افزاری ندارد و در عوض تمرکز اصلی خود را روی مسائل مربوط به معماری، مانند مقر «فضاپیمای» اپل و فروشگاه‌های خرده‌فروشی آن، معطوف می‌کند. گفته می‌شود وی همکاری نزدیکی با آنجلا آرندتز، مدیر اجرایی بخش خرده‌فروشی اپل دارد.

چنانچه این موضوع حقیقت داشته باشد، احتمالا جانی آیوی به‌صورت مستقیم در طراحی آیفون ۸ دخالت ندارد. این گوشی در سال ۲۰۱۷ رونمایی می‌شود و احتمالا به نمایشگری از نوع OLED‌ مجهز خواهد شد که یک کلید هوم لمسی در آن به کار رفته است. در این میان برخی نیز معتقدند کتاب «Designed by Apple in California» که به‌تازگی منتشر شد، بخشی از پروسه‌ی بازنشستگی آیوی است که تاکنون به درازا کشیده شده است. جانی آیوی در طول سال‌‌های اخیر حضور بسیار کوتاهی در آگهی‌های تبلیغاتی اپل دارد و بیشتر اوقات صرفا از صدای او در وید‌‌ئوهای مرتبط با طراحی محصول استفاده می‌شود. او همچنین باوجود پست سطح بالای خود در اپل، در بسیاری از رویداد‌های این کمپانی حضور ندارد.

اگرچه همانند سایر مسائل داخلی اپل، حصول اطمینان از درستی این موضوع دشوار است و شخصِ جانی آیوی دیگر مسئول طراحی آیفون نیست؛ اما فعالیت‌ ۲۰ ساله‌ی وی در اپل، میراث جاودانی برای تیم طراحی این کمپانی به‌جای خواهد گذاشت.    

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات