اپل در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ بیش از ۹۱ درصد سود بازار گوشی‌ را به جیب زد

چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آخرین آمارها نشان از این دارد که اپل در جریان سه‌ماهه سوم ۲۰۱۶، بیش از ۹۱ درصد از سود بازار گوشی‌های هوشمند را به جیب زده است.
تبلیغات

بر اساس آخرین گزارش منتشرشده توسط استراتژی آنالیتیکس، فروش آیفون‌های اپل در جریان سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ میلادی، سود ۹۱ درصدی بازار گوشی‌های هوشمند را عاید این کمپانی کرده است.

استراتژی آنالیتیکس با انتشار گزارشی به برآورد سود کسب‌شده توسط کمپانی‌های مختلف در طول تابستان سال جاری میلادی پرداخته است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ اپل به‌عنوان سودده‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، موفق شده است از محل فروش گوشی‌هایش تا پایان ماه سپتامبر سود عملیاتی ۸.۵ میلیارد دلاری کسب کند. مجموع سود عملیاتی کسب‌شده توسط تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در تابستان سال جاری میلادی بیش از ۹.۴ میلیارد دلار اعلام شده است.

لیندا سوی تحلیل‌گر ارشد استراتژی آنالیتیکس در این خصوص می‌گوید:

اپل بیش از ۹۱ درصد سود عملیاتی کسب‌شده توسط تولیدکنندگان در بازار گوشی‌های هوشمند طی سه‌ماهه‌ی ۲۰۱۶ را کسب کرده است. توانایی اپل در افزایش قیمت و کاهش هزینه‌های تولید بسیار ستودنی است و از این‌رو آیفون همچنان به کسب سود زیاد ادامه می‌دهد. هواوی، ویوو و اوپو را باید سودده‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند پس از اپل خواند؛ حال آنکه این کمپانی‌های چینی راه درازی تا رسیدن به اپل دارند.

عملکرد اپل از نظر کسب سود حداکثری در مقایسه با چهار کمپانی دیگر که پس از اپل قرار دارند، بسیار تحسین‌برانگیز است. سود چهار کمپانی که پس از اپل در رده‌بندی کسب بیشترین سود در تابستان سال ۲۰۱۶ قرار دارند، قریب به ۲۰۰ میلیون دلار است. برای مثال می‌توان به هواوی اشاره کرد که در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ موفق شده است ۲.۲ درصد از سود کلی را به جیب بزند. ویوو و اوپو نیز درمجموع موفق شده‌اند تا ۲.۲ درصد از سود کل بازار را از آن خود کنند.

آمار سود کسب شده توسط اپل

همان‌طور که در گزارش آمده است، سه کمپانی از مجموع چهار کمپانی با کسب بالاترین سود، چینی هستند. عرضه‌ی محصولات با کیفیت بالا و در پیش گرفتن استراتژی‌ها با کمترین هزینه در چرخه تولید را باید اصلی‌ترین دلیل برای پیشرفت چینی‌ها خواند.

اپل در ما اکتبر گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد که نشان از کسب درآمد ۴۶.۹ میلیارد دلاری با فروش بیش از ۴۵.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند داشت. هرچند تعداد فروش گوشی‌های هوشمند اپل در تابستان سال ۲۰۱۶ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش کاهش داشته، اما قیمت میانگین فروش آیفون‌های اپل به لطف آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به ۶۰۰ دلار رسیده است.

هرچند فروش اپل در ۳۳ بازار از ۴۰ بازار برتر فروش شاهد رشد بوده؛ اما کاهش ۳۰ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی در چین، باعث شده است تا این افزایش رنگ ببازد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات