اپل کتابی ۳۰۰ دلاری حاوی ۴۵۰ تصویر از محصولاتش منتشر کرد

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل کتابی منتشر کرده که در آن تصاویر ۴۵۰ مورد از محصولات این کمپانی قرار داده شده است.
تبلیغات

اگر از طرفداران سرسخت اپل هستید؛ می‌توانید در فصل تعطیلات نگاهی به کتاب ۲۹۹ دلاری این شرکت داشته باشید که در آن تصاویر ۴۵۰ محصول این شرکت درج شده است. کوپرتینویی‌ها این کتاب را امروز معرفی کردند و فروش آن از فردا و از طریق وب‌سایت Apple.com و برخی فروشگاه‌های منتخب اپل آغاز خواهد شد. این کتاب در دو اندازه در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. قیمت کتابی که ابعاد کوچک‌تر (۲۵.۹ در ۳۲.۴ سانتی‌متر) دارد ۱۹۹ دلار و قیمت مدل بزرگ‌تر (۳۳ در ۴۱.۳ سانتی‌متر) ۲۹۹ دلار اعلام شده است. این کتاب طراحی ساده‌ای دارد و عبارت معروف Designed by Apple in California روی آن درج شده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

تمام عکس‌هایی که در این کتاب دیده میشوند، توسط اندرو زاکرمن به ثبت رسیده‌اند و در واقع تاریخچه‌ای ۲۰ ساله از طراحی اپل را نشان می‌دهد. طراح ارشد اپل، جانی آیو در گفتگو با رسانه‌ها در توصیف این کتاب گفته است: «مجموعه‌ای زیبا شامل بسیاری از محصولات اپل که طی چندین سال طراحی شده‌اند.» وی در ادامه افزوده است: «امیدوارم این کتاب بتواند به‌عنوان یک منبع برای دانشجویان طراحی در تمامی رشته‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.»

در بخش پیش‌گفتار کتاب موردبحث، جانی‌آیو این‌گونه نوشته است:

در حالی که این کتاب یک کتاب طراحی محسوب می‌شود، اما در مورد تیم طراح، فرآیند‌های خلاقانه یا توسعه محصولات نیست. کتاب یادشده در واقع نماینده‌ی اهداف کارهای ما است و این مورد را هم توضیح می‌دهد که ما چه کسانی هستیم. این کتاب، کار ما، ارزش‌های ما، دل‌مشغولی‌های ما و اهداف ما را توضیح می‌دهد. ما همیشه امیدواریم به واسطه‌ی کاری که انجام می‌دهیم شناخته شویم و نه به واسطه‌ی آنچه می‌گوییم.ما تلاش می‌کنیم تا با درجات مختلفی از موفقیت، اشیائی را که به نظر بدون دردسر تولید شده‌اند، تعریف کنیم. اشیاء مختلفی که شاید بسیار ساده به نظر برسند و اینکه محصول دیگری جایگزین آن‌ها باشد کاملا اجتناب‌ناپذیر است.

کتاب مذکور توسط کمپانی اپل و به یاد استیو جابز منتشر شده است. البته چاپ چنین کتابی برای شرکت‌های فناوری یک عمل غرورآمیز به نظر می‌رسد ولی اپل شرکتی است که در جایگاهی بالاتر از بسیاری کمپانی‌های فناوری دنیا قرار گرفته و احتمالا لیاقت چنین کتابی را هم دارد. البته هیچ کس این موضوع را انکار نمی‌کند که وقتی صحبت از طراحی صنعتی در میان باشد، اپل یکی از برند‌هایی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

در این کتاب تصاویر محصولات مختلف اپل و حتی مک‌بوک‌‌ پرو جدید که به‌تازگی معرفی شده‌ نیز درج شده است. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات