ادوبی در پی تصاحب کمپانی TubeMogul با پرداخت ۵۴۰ میلیون دلار است

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ادوبی اعلام کرده که درصدد تصاحب کمپانی TubeMogul با پرداخت بیش از ۵۴۰ میلیون دلار است که ابزاری برای برنامه‌ریزی آگهی‌های ویدیویی است.
تبلیغات

کمپانی TubeMogul که در سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را آغاز کرده، پلتفرمی را در اختیار آژانس‌های تبلیغاتی و برندهای مختلف قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند آگهی‌های ویدیویی خود را برنامه‌ریزی کرده، خریده یا آن‌ها را مورد سنجش قرار داده و بهینه‌ کنند. این کمپانی در سال ۲۰۱۴ در تالار بورس نزدک (NASDAQ) به‌صورت عمومی عرضه شد، اما ارزش هر سهم این کمپانی از بالاترین میزان خود که ۲۲ دلار در سال ۲۰۱۴ بود به ۸ دلار طی هفته‌های اخیر کاهش پیدا کرده است.

ادوبی برای اینکه سهامداران را راضی به امضای توافق خرید توسط خود کند، پیشنهاد ۱۴ دلار به ازای هر سهم را ارائه کرده است. ۱۴ دلار به ازای هر سهم مبلغی است که سهام این کمپانی از ماه آوریل سال جاری موفق نشده به آن دست یابد. ارزش کل TubeMogul با در نظر گرفتن ۱۴ دلار به ازای هر سهم بیش از ۵۴۰ میلیون دلار می‌شود که ادوبی بخشی از آن را به‌صورت نقد و بخشی دیگر را به‌صورت سهام پرداخت خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده ادوبی در نظر دارد تا با استفاده از پلتفرم TubeMogul سرویس ابری بازاریابی خود را به‌عنوان یک سرویس تبلیغاتی مستقل و مدیریت دیتا که آگهی‌های ویدیویی و انواع فرمت‌های دیجیتال را پوشش می‌دهد، ارائه کند.

برد رنچر، مدیر بازاریابی دیجیتال ادوبی با اشاره به اینکه این روزها مصرف ویدیو اعم از سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی یا انواع ویدیوهای تحت وب افزایش یافته، پلتفرم ادوبی پس از ترکیب آن با پلتفرم TubeMogul را یک راهکار یکپارچه برای تبلیغات ویدیویی خوانده است.

انتظار می‌رود خرید TubeMogul در فصل اول سال مالی ۲۰۱۷ ادوبی تکمیل شود. همچنین بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، برت ویلسون، مدیرعامل این کمپانی همچنان رهبری تیم TubeMogul را زیر نظر ادوبی در اختیار خواهد داشت.

خبر تصمیم ادوبی برای تصاحب TubeMogul دو هفته پس از آن منتشر شده که ادوبی گزارش مالی مربوط به فصل سوم سال مالی ۲۰۱۶ خود را با کسب درآمد ۱.۶ میلیارد دلار اعلام کرد. ادوبی اخیرا تغییرات عمده‌ای را روی سرویس‌های خود با تمرکز روی واقعیت مجازی و محتوای سه بعدی انجام داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات