سهم اندروید 7 نوقا دو ماه پس از انتشار تنها ۰.۳ درصد است

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمارها نشان از این دارد که اندروید نوقا پس از گذشت دو ماه از زمان انتشار نسخه‌ی رسمی تنها ۰.۳ درصد از سهم سیستم عامل گوگل را در اختیار دارد.
تبلیغات

براساس اطلاعات موجود در صفحه‌ی مربوط به ارائه‌ی آخرین آمار در مورد سهم نسخه‌های مختلف اندروید، آخرین نسخه‌ی این سیستم عامل که با نام نوقا شناخته می‌شود، تنها ۰.۳ درصد از سهم این پلتفرم را مال خود کرده است.

گوگل انتشار نسخه‌ی جدید سیستم عامل اندروید خود با نام نوقا را با عرضه‌ی این سیستم‌عامل برای نکسوس‌های خود در ماه آگوست آغاز کرد. گوشی‌های هوشمند پیکسل غول جستجو نیز که از وجود اندروید ۷.۱ نوقا بهره می‌برند، کمتر از یک ماه است که راهی بازار شده‌اند. آخرین نسخه از اندروید به زمانی یک ساله نیاز داشت تا به پرکاربردترین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید در بین کاربران تبدیل شود، حال آنکه به نظر می‌رسد اندروید ۷.۰ نوقا نیز از همین الگو تبعیت خواهد کرد.

سهم نسخه های مختلف اندروید

همانطور که در جدول بالا نیز مشاهده می‌کنید، اندروید نوقا که شامل نسخه‌های ۷.۰ و ۷.۱ است تنها ۰.۳ درصد از سهم پلتفرم اندروید را به خود اختصاص داده‌اند. اندروید ۶.۰ مارشمالو با افزایشی ۵.۳ درصدی به ۲۴ درصد رسیده و اندروید ۵.۰ و ۵.۱ آبنبات چوبی با کاهشی ۰.۹ درصدی هم اکنون سهمی ۳۴.۱ درصدی از پلتفرم اندروید را در اختیار دارد.

اطلاعات مربوط به نسخه‌های مختلف اندروید که توسط ابزار Platform Versions تهیه می‌شود از داده‌های کسب شده در گوگل پلی استور استفاده می‌کند. با توجه به اینکه استفاده از این فروشگاه مستلزم بهره‌گیری از اندروید ۲.۲ یا بالاتر است، از این رو نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید در این رده بندی جایی ندارند. همچنین باید به گوشی‌های هوشمندی اشاره کرد که اصلا از وجود گوگل پلی استور بی‌بهره‌اند. برای مثال می‌توان به محصولات مختلف عرضه شده در بازار چین اشاره کرد. این موضوع شامل تبلت‌های آمازون نیز می‌شوند. در رده‌بندی مورد نظر سهم نسخه‌هایی از اندروید که درصدی کمتر از ۰.۱ را به خود اختصاص داده‌اند، لحاظ نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات