اپل تراشه T1 برای سنسور اثر انگشت مک بوک پرو را با هدف افزایش امنیت توسعه داده است

پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
اپل پس از رونمایی مک بوک پرو جدید اعلام کرد که در این لپ‌تاپ از تراشه‌ای با نام T1 برای حفظ امنیت سنسور اثر انگشت استفاده شده است.
تبلیغات

اپل دقایقی پیش نسل جدید لپ‌تاپ‌های خود را در دو نسخه‌ی ۱۱۳ و ۱۵ اینچی رونمایی کرد. مک‌بوک پروی جدید اپل همانطور که در شایعات نیز مطرح شده بود از وجود یک نوار OLED بهره می‌برد که در گوشیه‌ی سمت راست یک سنسور اثر انگشت را در خود جای داده است. سنسور اثر انگشت مورد استفاده از نسل دوم سنسور‌های مورد استفاده توسط اپل است. اپل برای حفظ امنیت این سنسور و اثر انگشت کاربران، یک تراشه‌ی اختصاصی را که توسط خود این کمپانی طراحی دشه، در مک‌بوک پرو جای داده است. این تراشه T1 نام دارد. اپل از سیستم امنیتی سنسور اثر انگشت با نام Secure Enclave نام می‌برد. این سیستم پیش از این در آیفون و آیپد‌های اپل به کار گرفته شده است.

به قطع یقین تراشه تی ۱، پردازنده‌ی اصلی مک‌بوک پروی جدید نیست و همچنان بخش عمده‌ای از وظایف بر عهده‌ی تراشه‌ی Core i5 و Core i7 مورد استفاده روی این مک‌بوک‌ها خواهد بود، حال آنکه تراشه‌ی T1 شماری از وظایف مرتبط با امنیت را انجام خواهد داد. اپل از زمان عرضه‌ی تراشه‌ی A7، پردازنده‌های خود را با یک کلید خصوصی غیر قابل استخراج کدگذاری می‌کند که از آن در شماری از کاربردها نظیر کدگشایی پیا‌م‌های iMessage استفاده می‌شود. در نسل‌های پیشین مک‌بوک، کلید خصوصی مورد استفاده از طریق نرم‌افزار با استفاده از حافظه قابل دسترسی بود.

حال با اضافه شدن سنسور اثر انگشت به نسل جدید مک‌بوک‌های اپل، اضافه شدن این تراشه را باید امری ملزم برای افزایش امنیت لپ‌تاپ‌های جدید اپل خواند. مک‌بوک پرو جدید قادر است با استفاده از سنسور اثر انگشت تعبیه شده روی آن، انگشت کاربران را شناسایی کرده و بین حساب‌های کاربری ایجاد شده روی macOS Sierra سوئیچ کند.

با بهره‌گیری از Secure Enclave اضافه شده روی مک‌بوک پرو، امکان سواستفاده با نفوذ در مک بوک و سرقت اطلاعات بسیار کاهش یافته اتس.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات