فروش گوشی امسال ۶.۶ درصد افزایش یافت

چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اشباع بازار بسیاری از کشورها، آخرین گزارش‌ها بار دیگر از افزایش عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی حکایت دارند.
تبلیغات

شتاب فروش گوشی‌های هوشمند در بسیاری از بازار‌های جهانی به دلیل اشباع بازار، کند شده اما با این وجود آمارها نشان از این دارند که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ نیز با افزایش همراه شده است. موسسه‌ی تحقیقاتی GfK که در زمینه‌ی مطالعات بازار فعالیت می‌کند، گزارشی را منتشر کرده که براساس آن فروش گوشی‌های هوشمند از سال ۲۰۱۵ به این سو بیش از ۶.۶ درصد افزایش پیدا کرده است که این افزایش فروش، برگرفته از تقاضا در چین و شماری از بازار‌های جهانی است. جی اف کی پیش‌بینی کرده که طی سال ۲۰۱۶ در مجموع بیش از ۱.۴ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار خواهد شد.

چین همچنان بخش بزرگی از بازار را در اختیار دارد، بطوریکه از هر سه گوشی‌هوشمند عرضه شده یکی راهی بازار چین شده است، با این وجود میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار چین در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است. سایر بازار‌های در حال توسعه نظیر اروپای مرکزی و شرقی، شمال آفریقا و آسیای میانه و خاورمیانه همگی شاهد افزایش میزان عرضه زیر ۱۰ درصد بوده‌اند. بازار‌های ژاپن، استرالیا، شمال آمریکا و غرب اروپا که جزو بازارهای اشباع شده به شمار می‌روند، فروشی برابر با سال پیش را تجربه کرده‌اند.

GfK پیش‌بینی کرده که میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی از سال ۲۰۱۷ با کاهش سه درصدی در مقایسه با سال جاری همراه خواهد شد. با وجود اینکه شماری از بازار‌ها در آمریکای لاتین با وجود کاهش فروش در چند فصل دوباره با افزایش عرضه روبرو شده‌اند، اما بنابر پیش‌بینی‌های GfK این ترند ماندگار نبوده و کاهش دوباره به سراغ بازار‌های مورد نظر خواهد آمد. GfK میزان افزایش فروش در بازارهایی نظیر کشورهای در حال توسعه آسیایی را همراه با اروپای مرکزی و غربی از جمله‌ی مناطق با بیشترین رشد فروش ممکن خوانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات