وال استریت ژورنال: گوگل سرویس استریم تلویزیونی راه اندازی می‌کند

پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل توافقی را با CBS به امضا رسانده که براساس آن غول جستجو در آینده‌ی نزدیک سرویس استریم تلویزیونی خود را راه‌اندازی خواهد کرد.
تبلیغات

منابع نزدیک به گوگل اعلام کرده‌اند که این کمپانی طی توافقی با CBS در نظر دارد تا با همکاری این رسانه، سرویس استریم تلویزیونی خود را راه‌اندازی کند. CBS اولین رسانه تلویزیونی است که به چنین توافقی با گوگل دست یافته است. این سرویس مبتنی بر پلتفرم یوتیوب بوده و در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی شروع به کار خواهد کرد.

همچنین باید به شنیده‌ها در مورد مذاکره با کمپانی‌های دیگری نظیر قرن ۲۱ فاکس، ان‌بی‌سی یونیورسال و والت دیزنی به منظور اضافه شدن کانال‌های متعلق به این کمپانی‌ها در بسته‌ی پیشنهادی گوگل اشاره کرد. براساس اطلاعات ارائه شده این سرویس با نام Unplugged و به عنوان یک سرویس ارزان قیمت برای افرادی که به هر دلیلی از سرویس‌های اشتراکی کابلی استفاده نمی‌کنند، در نظر گرفته شده است.

گوگل درصدد ارائه‌ی بسته‌ای متشکل از کانال‌های مختلف تلویزیونی است که می‌توان این بسته را با پرداخت ماهیانه ۲۴ تا ۴۰ دلار در اختیار گرفت. سرویس Unplugged متفاوت از  YouTube Red خواهد بود. یوتیوب رد سرویس اشتراکی برای تماشای ویدیو‌های یوتیوب بدون نمایش تبلیغات است که سال گذشته توسط گوگل معرفی شد. یکی از منابع نزدیک، دسترسی به یوتیوب رد را نیز بخشی از بسته‌ی ارائه شده توسط گوگل خوانده است که از این‌رو مشترکان این سرویس می‌توانند به یوتیوب رد نیز دسترسی داشته باشند.

گوگل تنها کمپانی نیست که قدم در این راه می‌گذارد، چراکه پیش از این نیز کمپانی‌های دیگری چنین سرویسی را ارائه کرده‌اند. برای مثال می‌توان به پلتفرم ویدیویی Hulu اشاره کرد که که مالکیت آن در اختیار دیزنی، فاکس، کام‌کست و تایم وارنر است. هولو اعلام کرده که سرویس آنلاین با کارکردی مشابه تلویزیون‌های کابلی را در در سه ماهه‌ی ابتدایی ۲۰۱۷ عرضه خواهد کرد. هولو امیدوار است دسترسی آنلاین به کانال‌های تلویزیونی را با هزینه‌ی ماهیانه ۴۰ دلار در اختیار کاربران قرار دهد. در کنار هولو، کمپانی‌های دیگری نیز هستند که چنین سرویسی را ارائه می‌کنند.

در طرف مقابل، کمپانی‌های رسانه‌ای نظیر CBS نیز با کاهش مشتریان سرویس‌های کابلی در پی افزایش درآمد از طریق سرویس‌های استریم ویدیویی هستند، از این‌رو همکاری با گوگل می‌تواند برای CBS همراه با افزایش درآمد باشد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات