دفتر مرکزی اپل در لندن به ساختمان آجری نیروگاه بترسی انتقال می‌یابد

پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
نیروگاه بترسی لندن که به دلیل استفاده در کاور آلبوم Animals گروه پینک فلوید و نماهنگی از بیتلز بسیار مشهور است، در آینده دفتر مرکزی اپل خواهد بود.
تبلیغات

اپل در نظر دارد تا دفتر اصلی کمپانی در بریتانیا را به نیروگاه بترسی در حاشیه‌ی رودخانه‌ی تیمز منتقل کند. ساختمان نیروگاه بترسی که در ساخت آن از آجرهای قرمز استفاده شده، در نیم قرن اخیر تبدیل به یکی از نمادهای پایتخت انگلستان شده است. گروه موسیقی پینک فلوید نیز از تصویر این نیروگاه برای کاور آلبوم Animals که در سال ۱۹۷۷ منتشر شد، استفاده کردند. اپل در نظر دارد تا با سرمایه‌ای ۱۶.۵ میلیارد دلاری یک مرکز تحقیقاتی بزرگ را در لندن ایجاد کند که نیروگاه بترسی نیز بخشی از برنامه‌ی توسعه است.

پس از آنکه برنامه‌ی مرمت و بازسازی ۸.۸ میلیارد دلاری نیروگاه بترسی در سال ۲۰۲۱ پایان یافت، ۱٫۴۰۰ کارمند دفتر اصلی لندن به این محل انتقال خواهند یافت.

نیروگاه بترسی در جنوب غربی لندن قرار دارد. نیروگاه بترسی را باید بخشی از پروژه‌ی تغییرات دفتر مرکزی اپل در لندن خواند. در ساختمان نیروگاه پیشین فسیلی لندن آپارتمان‌های بسیار شیک، هتل، باغ‌هایی روی پشت بام، پارک و دفاتر کاری پیش‌بینی شده است. توسعه‌ی این دفتر نه تنها برای اپل، بلکه در تاریخ لندن نیز یکی از بزرگ‌ترین و گران‌ترین برنامه‌های توسعه شهری است.

یک کنسرسیوم از شرکت‌های معماری و ساختمانی مالزیایی وظیفه‌ی مرمت و بازسازی نیروگاه را برعهده دارند که طی آن این نیروگاه به دفاتر کار، فروشگاه‌ها و سالن‌های تئاتر تقسیم خواهد شد.

در ادامه می‌توانید تصاویری از مرکز جدید تحقیقاتی اپل را مشاهده کنید.

همانطور که اشاره کردیم، نیروگاه فسیلی بترسی در جنوب غربی لندن و حاشیه‌ی رودخانه‌ی تیمز قرار دارد.

نیروگاه بترسی لندن

براساس اطلاعات ارائه شده، اپل دفاتر کاری خود را در سالن‌هایی قرار خواهد داد که پیش از این دیگ‌های بخار در آن قرار داشتند. دیگ‌های بخار بترسی در سال ۱۹۸۳ از رده خارج شدند و کار این نیروگاه پایان گرفت.

نیروگاه بترسی لندن

اپل بیش از ۴۰ درصد از فضای کاری این مرکز را در اختیار خواهد داشت.

نیروگاه بترسی لندن

فضای ۴۷٫۰۰۰ متر مربعی این نیروگاه شامل ۶ طبقه خواهد شد که با وجود دیوارهای آجری، حال و هوای معماری بریتانیایی را در کنار مدل طراحی در سال‌های دهه‌ی ۸۰ انتقال خواهد داد.

نیروگاه بترسی لندن

برای مشاهده‌ی نمایی از شهر لندن، کمپانی‌های مرمت کننده آسانسوری شیشه‌ای را در داخل یکی از دودکش‌های ساختمان نیروگاه کار خواهد گذاشت که بازدیدکنندگان را به ایستگاه تعبیه شده در بالای دودکش انتقال می‌دهد.

نیروگاه بترسی لندن

همانطور که اشاره کردیم این مرکز علاوه بر دفاتر کاری، فروشگاه‌ و سالن تئاتری به ظرفیت ۲۰۰۰ نفر را در خود جای خواهد داد.

نیروگاه بترسی لندن

در این مرکز بیش از ۱۹۷ آپارتمان لوکس، ۳۴ ویلای دوبلکس و دو پنت‌هاوس پیش‌بینی شده است. خرید هر یک از آپارتمان‌ها هزینه‌ای ۳۰ میلیون دلاری را روی دست علاقمندان می‌گذارد.

نیروگاه بترسی لندن

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات