آمار رسمی گویای سهم 54 درصدی iOS 10 پس از انتشار رسمی این نسخه است

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل رسما آمار مربوط به میزان بروزرسانی به iOS 10 را منتشر کرده که براین اساس بیش از ۵۴ درصد گجت‌های اپلی به این سیستم عامل بروزرسانی شده‌اند.
تبلیغات

اپل بصورت رسمی آمار مربوط به استفاده از iOS 10 را منتشر کرده که براین اساس این سیستم عامل روی بیش از ۵۴ درصد از گجت‌های اپل نصب شده است. اپل همزمان با رونمایی از آیفون‌های جدید خود، نسخه‌ی نهایی iOS 10 را نیز منتشر کرد که براین اساس بیشتر از نصف گجت‌های اپلی با قابلیت دریافت این نسخه، از آن بهره می‌برند.

با وجود اینکه میزان دریافت و بروزرسانی این نسخه همچنان ادامه داشته و در حال رشد است، اما آمار ارائه شده توسط اپل بسیار پایین‌تر از گزارش‌هایی است که توسط موسسات تحلیلی منتشر شده است.

برای مثال می‌توان به موسسه‌ی Mixpanel اشاره کرد که براساس گزارشی که منتشر کرده میزان دریافت و بروزرسانی به iOS 10 در سی‌ام سپتامبر را بیش از ۵۵ درصد خوانده بود. میکس‌پنل در ۷ اکتبر اعلام کرد که سهم iOS 10 بیش از ۶۴.۳۰ درصد بوده و آمار کنونی منتشر شده توسط این موسسه‌ی تحقیقاتی میزان استفاده از این سیستم‌عامل را قریبت به ۶۷.۵۵ درصد خوانده است.

iOS 10

همچون نسخه‌های پیشین iOS، در مورد iOS 10 نیز کاربران با رویی گشاده از نسخه‌ی جدید پذیرایی کرده و آن را به سرعت دانلود کرده‌اند، بطوریکه در صورت نگاه به آمار میکس‌پنل، این سیستم‌عامل در ۲۴ ساعت ابتدایی موفق شده تا سهمی ۱۴ درصدی را در میان تمام نسخه‌های iOS مال خود کند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که روند دریافت و بروزرسانی در مقایسه با نسخه‌های پیشین کندتر است. برای مثال در مورد iOS 9، بیش از ۵۰ درصد گجت‌های اپلی در کمتر از ۴ روز این نسخه را دریافت کرده بودند.

نسخه‌ی جدید iOS با تغییرات گسترده‌ای روبرو شده که از جمله‌ی آن می‌توان به امکانات جدید در کنار بهبود‌هایی اشاره کرد. اپلیکیشن‌هایی نظیر سیری، پیام‌رسان، نقشه، اپل موزیک و اخبار ویژگی‌های جدیدی را به خود می‌بینند. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در iOS 10 شاهد آن هستیم، امکان بهره‌گیری اپلیکیشن‌های غیر اپلی از قابلیت‌های سیری و پیام‌رسان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات