سامسونگ در حال از دست دادن اعتماد مشتریانش است

دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که فراخوانی گلکسی نوت 7 برای سامسونگ به قیمت از دست رفتن اعتماد مشتریان تمام شده اما عمر باتری و امکانات این برند همچنان عاملی مهم در رضایت آن‌ها است.
تبلیغات

با این وجود که ۹۰ درصد خریداران گلکسی نوت ۷ تعویض گوشی خراب خود با یک گوشی نو را به استفاده از گوشی‌های یک برند دیگر ترجیح داده‌اند؛ یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که در زمینه‌ی «اعتماد مشتریان»، اوضاع به نفع سامسونگ نیست.

Branding Brand، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، یک نظرسنجی را در بین ۱۰۰۰ نفر از مشتریان سامسونگ ترتیب داده است؛ تا ببیند آیا مشتریان –پس از فراخوانی گلکسی نوت ۷- هنوز به این شرکت وفادار هستند یا نه.

این نظرسنجی که پس از فراخوانی رسمی انجام شده است شامل دو سوال است: اول اینکه «آیا مشتریان به سامسونگ وفادار خواهند ماند؟» و دوم اینکه «آیا برند خود را تغییر می‌دهند؟»

 پیش از اینکه وارد جزئیات شویم باید ذکر کنیم که ۳۴ درصد از مشتریان فعلی سامسونگ اعلام کرده‌اند از هیچ برند دیگری تلفن‌همراه خریداری نخواهند کرد. از بین این افراد، ۸۱ درصد آن‌ها هرگز از تلفن‌هوشمندی غیر از سامسونگ و سیستم‌عاملی غیر از اندروید استفاده نکرده‌اند.

همچنین در میان کاربرانی که به سامسونگ وفادار خواهند ماند؛ ۷۷ درصد اعلام کرده‌اند به این دلیل به این شرکت کره‌ای اعتماد خواهند کرد که نمی‌خواهند به دنبال سر درآوردن از یک گوشی جدید بروند.

دلایل دیگری که مشتریان سامسونگ را به وفاداری متقاعد کرده است؛ استایل این برند (۵۲ درصد)، امکانات موجود برای شخصی‌سازی گوشی (۴۴ درصد)، عمر باتری (۳۹ درصد)، قیمت مناسب (۳۹ درصد) و عدم علاقه به سایر برندها (۲۸ درصد) هستند.

از طرف دیگر، ۵۳ درصد از صاحبان گوشی‌های سامسونگی که به دنبال تغییر برند خود هستند؛ همچنان از گوشی‌های اندرویدی استفاده خواهند کرد. هرچند تعداد زیادی (۳۴ درصد) از آن‌ها نیز به iOS اعتماد خواهند کرد. جالب است بدانید که ۲۱ درصد از مشتریان فعلی گوشی‌های سامسونگ پیش از این از آیفون استفاده می‌کردند.

کریس مِیسون، مدیرعامل Branding Brand، می‌گوید: «مشتریان سامسونگ عمر باتری را عاملی کلیدی در وفاداری خود به این برند می‌دانند. قدرت باتری عاملی مهم در بازاریابی تکنولوژی است؛ و به نظر در آینده نیز نقش خود را حفظ خواهد کرد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات