اپل کمپانی دیگری در زمینه هوش مصنوعی پیشرفته را خریداری کرد

جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سازنده گوشی‌های جدید آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به تازگی کمپانی کوچکی در زمینه هوش مصنوعی پیشرفته را برای هرچه بهتر کردن سیری خریداری کرده است.
تبلیغات

اپل در خرید تازه خود، کمپانی کوچکی به نام تاپلجامپ را به مجموعه‌اش اضافه کرده است. تاپلجامپ، کمپانی فعال در زمینه تکنولوژی یادگیری ماشینی است که در دو کشور هند و آمریکا فعالیت دارد.

به نظر می‌رسد که اپل به خرید کمپانی‌هایی که در زمینه یادگیری ماشینی تخصص دارند ادامه می‌دهد. طبق گزارش‌ها علت خرید تاپلجامپ توسط اپل به خاطر پروژه فیلودی‌بی (FiloDB) این کمپانی است. مهندس ارشد پروژه فیلودی‌بی نیز طبق اطلاعاتی که در صفحه لینکدین خود درج کرده از ماه می ۲۰۱۶ در کمپانی اپل مشغول به کار شده است.

قیمتی که دو کمپانی سر آن به توافق رسیده‌اند هنوز مشخص نیست اگرچه انتظار می‌رود که نسبت به آخرین خرید کمپانی اپل که در زمینه یادگیری ماشینی صورت گرفت کمتر باشد. اوایل سال میلادی ۲۰۱۶ سازنده ساعت هوشمند اپل واچ 2 در آخرین خرید خود کمپانی توری (Turi) را به قیمت دویست میلیون دلار خریداری کرد.

در دو سال گذشته اپل چندین کمپانی فعال در زمینه یادگیری ماشینی را خریداری کرده است که می‌توان به Faceshift و Emollient اشاره کرد. تیم کوک در آخرین مصاحبه خود گفته است:

هرچه ما محصولاتمان را از طریق هوش مصنوعی پیشرفته، غنی‌تر و بهینه‌تر می‌کنیم تجربیات استفاده از آنها نیز قدرتمندتر و بصری‌تر می‌شود. ما فعالیت‌هایمان در زمینه هوش مصنوعی را به شیوه‌ای متمرکز کرده‌ایم که بتوانیم بهترین تجربه کاربری را در اختیار مشتریانمان قرار دهیم.

تیم کوک در پاسخ به تایید خرید کمپانی تاپلجامپ توسط اپل از روش همیشگی پاسخ غیرمستقیم خود استفاده کرده و به نحوی این خرید را تایید کرده است:

اپل کمپانی‌های کوچک فعال در زمینه تکنولوژی را خریداری می‌کند و به‌طورکلی ما در مورد اهداف و خریدهایمان توضیح نمی‌دهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات