باتری های جدید با ابعاد برابر اما ظرفیتی دو برابر باتری های کنونی ساخته شدند

جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظرفیت باتری یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هوشمند امروزی است. به تازگی یکی از شرکت‌های تابعه‌ی دانشگاه MIT یعنی SolidEnergy Sytems نوعی باتری برای گوشی‌های هوشمند تولید کرده که با داشتن ظرفیت برابر با باتری‌های امروزی، ضخامتی نصف آنها دارد. این بدان معنا است که باتری‌های جدید در ابعاد باتری‌های کنونی، ظرفیت دو برابری خواهند داشت. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر از هر کاربر امروزی، بزرگترین ایراد گوشی هوشمندش را بپرسید، بی‌شک ظرفیت باتری را عنوان خواهد کرد. با وجود پیشرفت‌هایی که در بخش‌های مختلف گوشی‌های هوشمند انجام شده، باتری‌ها هنوز به ظرفیت قابل قبول نرسیده‌اند. اما یک شرکت تابعه از دانشگاه MIT به تازگی نوعی باتری تولید کرده که ابعادی نصف باتری‌های کنونی دارد. این شرکت SolidEnergy Systems نام دارد.

آند استفاده شده در این باتری‌ها، به خاطر استفاده از فویل نازک برای تولید، ۲۰ درصد باریک‌تر از باتری‌های کنونی است. الکترولیت آن نیز مخلوطی از مواد جامد و مایع است. یک لایه‌ی جامد اطراف فویل و مایع غیر قابل اشتعال این باتری را می‌پوشاند. به خاطر این که باتری SolidEnergy از فویل فلزی-لیتیومی به جای گرافیت به عنوان آند استفاده می‌کند، این باتری می‌تواند یون‌های بیشتری را نسبت به باتری‌های یون-لیتیومی کنونی در خود ذخیره کند.

باتری SolidEnergy چگالی انرژی دو برابری نسبت به باتری‌های یون-لیتیمی کنونی دارد و این بدان معنا است که این باتری‌ها با داشتن ضخامتی نصف باتری‌های کنونی، ظرفیتی برابر با آنها خواهند داشت. به بیان دیگر، در صورت تولید این باتری‌ها با ابعاد باتری‌های کنونی، ظرفیتی دو برابر ظرفیت کنونی خواهیم داشت. بعلاوه، استفاده از مایع غیر قابل اشتعال در تولید این باتری‌ها، آنها را امن‌تر از باتری‌های یون-لیتیومی می‌کند.

کیچائو هو (Qichao Hu)، موسس شرکت SolidEnergy Systems درباره‌ی این باتری‌ها می‌گوید:

با داشتن چگالی دو برابری، ما می‌توانیم باتری‌هایی با ابعاد نصف و ظرفیت برابر با باتری‌های کنونی تولید کنیم. و یا می‌توانیم ابعاد را برابر در نظر گرفته و ظرفیتی دو برابری داشته باشیم.

نکته‌ی مهم این است که این باتری‌ها برای تولید انبوه آماده شده‌اند و تا سال آینده می‌توان آنها را در گوشی‌های هوشمند یا ساعت‌های هوشمند استفاده کرد. در این صورت، تولیدکنندگان گجت‌ها با دو انتخاب روبرو هستند. آنها می‌توانند ابعاد باتری‌ها را نصف کنند و گوشی‌های باریک‌تری تولید کنند؛ و یا می‌توانند با حفظ ابعاد، ظرفیت باتری‌ گجت‌های خود را افزایش دهند.

نظر شما چیست؟ شما گوشی باریک‌تر را ترجیح می‌دهید یا عمر باتری بیشتر؟

باتری جدید
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات