بزرگ ترین هواپیمای خاکی و آبی جهان در چین رونمایی شد

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بزرگ‌ترین هواپیمای آبی و خاکی جهان، با نام AG600 هفته‌ی گذشته در چین رونمایی شد. این هواپیما توسط یک شرکت دولتی چینی ساخته شده است. طبق گفته‌ی کارشناسان، این هواپیما یکی از تلاش‌های چین در جهت تقویت صنعت هوانوردی در حال رشد این کشور است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

AG600 نام آخرین محصول چین در صنعت هوانوردی است که هفته‌ی پیش به صورت رسمی از آن رونمایی شد. AG600 یک هواپیمای دومنظوره‌ی آبی و خاکی است که توسط یک شرکت دولتی چینی ساخته شده است. این هواپیما ابعادی تقریبا برابر یک بوئینگ ۷۳۷ دارد.

برد پروازی هواپیمای جدید چینی، ۷۸۰۰ مایل (حدود ۱۲۵۵۲ کیلومتر) گزارش شده است. هواپیمای آبی و خاکی چینی برای ماموریت‌هایی مانند خاموش کردن آتش سوزی‌های بزرگ جنگلی یا عملیات نجات دریایی استفاده خواهد شد. شرکت صنایع هوانوردی چین، این هواپیما را در شهر ژوهای (Zhuhai) رونمایی کرده است. منابع رسمی این شرکت در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند که AG600 برای توسعه و بهره‌برداری از منابع دریایی و همچنین رصد منابع طبیعی، کشف منابع جدید و حمل و نقل، بسیار مناسب است.

زمان معرفی و رونمایی از این هواپیما، از لحاظ سیاسی نیز از اهمیت زیادی برای چینی‌ها برخوردار بوده است. در طول هفته‌های اخیر، چین در دعواهای حقوقی زیادی بر سر مالکیت آب‌های بین‌المللی با همسایگانی مانند ژاپن، ویتنام و فیلیپین در‌گیر بوده است.

باوجود ابعاد بزرگ بال‌های AG600، این هواپیما از لحاظ طول نمی‌تواند رکورد شکنی کند. بلندترین هواپیمای آبی خاکی شناخته شده، در دهه‌ی ۱۹۴۰ با نام H-4 Hercules یا Spruce Goose توسط Howard Hughes، طراح هواپیما، ساخته شد. این هواپیما برای انجام ماموریت جابجایی نیروهای متفقین در جنگ جهانی طراحی شده بود و البته، تنها یک بار پرواز کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات