پتنت اپل برای استفاده از Digital Crown در آیپد منتشر شد

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی پتنتی از اپل منتشر شده که موضوع آن استفاده از Digital Crown در آیپد است. Digital Crown دکمه‌ای سخت‌افزاری با قابلیت چرخش است که در حال حاضر در اپل واچ استفاده می‌شود. این دکمه قابلیت‌هایی مانند زوم کردن، جابجایی بین صفحات و بازگشت به صفحه‌ی اصلی را دارد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل پیش از این قابلیت فورس تاچ ساعت‌های هوشمندش را با نام 3D Touch در آیفون استفاده کرده است. به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد بار دیگر قابلیتی از ساعت‌های هوشمند را در آیفون و آیپدهای آینده استفاده کند. این قابلیت، دکمه‌ی سخت‌افزاری Digital Crown است که در حال حاضر در ساعت‌های هوشمند اپل استفاده می‌شود.

به تازگی پتنتی منتشر شده که نشان‌دهنده‌ی استفاده‌ی اپل از دیجیتال کراون در یک آیپد است. این دکمه در اپل واچ وظیفه‌ی زوم کردن، اسکرول و بازگشت به صفحه‌ی اصلی را بر عهده دارد. طبق مشخصات منتشر شده، این دکمه در آیفون و آیپد می‌تواند وظایف زوم کردن، تغییر ابعاد متن، تنظیم صدا، قفل کردن صفحه و عکسبرداری را انجام دهد. در قسمتی از سند این پتنت آمده است که دستگاه مورد نظر می‌تواند هیچ کادری نداشته و تنها یک صفحه‌ی تخت تاچ داشته باشد. با توجه به این عبارات می‌توان حدس زد که این دکمه در آیفون سال ۲۰۱۷ که پیش‌بینی شده دارای دکمه‌ی هوم غیر فیزیکی خواهد بود، استفاده شود.

نکته‌ی قابل توجه این است که این پتنت در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۴ ثبت شده و به نظر نمی‌رسد اپل در آن زمان به فکر استفاده از این دکمه در آیفون ۲۰۱۷ بوده باشد. به هر حال تا تولید و معرفی آیفون سال بعد زمان زیادی باقی مانده و هر نوع طراحی و قابلیت جدیدی در این گوشی دور از انتظار نخواهد بود.

digital crown
digital crown
digital crown
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات