DJI به دارندگان پهپادها کمک می کند تا از مناطق ممنوعه فاصله بگیرند

پنج‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی DJI، معروف‌ترین سازنده‌ی پهپاد در سراسر دنیاست. این کمپانی چند سال پیش فناوری جدیدی به نام ژئو فنسینگ (GeoFencing) معرفی کرد که با استفاده از آن، کاربر می‌توانست پهپاد خود را از وارد شدن به مناطق ممنوعه باز دارد. این سیستم اخیرا آپدیت مهمی دریافت کرده است که‌ پهپاد را از مناطق خطرناک دور نگه می‌دارد.
تبلیغات

مکان‌های بسیاری وجود دارند که دارندگان پهپادها، اجازه‌ی هدایت پرنده‌های کوچک الکترونیکی خود در آن‌جا را ندارند. از جمله این اماکن می‌توان به استادیوم‌های ورزشی، فرودگاه‌ها و تمام نقاط شهر واشنگتن دی‌سی اشاره کرد. DJI، بزرگترین کمپانی سازنده ی پهپاد در جهان، از چند سال پیش تکنولوژی نسبتا کارآمدی را در اختیار دارد که موجب جلوگیری از پرواز پهپادها بر فراز مناطق ممنوعه می‌شود. اما این فناوری تنها برای دوری کردن از مناطقی که پیش‌تر برای دستگاه تعریف شده‌اند کار می‌کند. اخیرا آتش سوزی بزرگی در یکی از جنگل‌های آمریکا رخ داد و اداره‌ی هوانوردی فدرال آمریکا (FAA)، آن ناحیه را برای ساعاتی به عنوان منطقه‌ی پرواز ممنوع اعلام کرد. اما آیا پهپادهای منطقه نیز از این ممنوعیت پروازی آگاه بودند؟ مسلما خیر.

DJI Drone

کمپانی DJI دیروز اعلام کرد که به زودی سیستم هوشمند دوری از خطرات را در پهپادهای خود آپدیت می‌کند تا این پرنده‌ها بتوانند به صورت اتوماتیک از مناطقی همچون آتش‌سوزی‌های جنگلی و مسابقات مهم ورزشی یا افرادی که نزدیک شدن به آن‌ها خطرات امنیتی دارد از جمله پاپ و رییس جمهور دوری کنند. برندان شولمن، معاون رییس DJI در امور حقوقی و عامل اصلی توسعه‌ی این طرح جدید، در این مورد می‌گوید:

امنیت، اولویت اول ماست و به همین دلیل است که ۳ سال پیش، فناوری ژئو فنسینگ را معرفی کردیم. ما همواره در حال شناسایی و استفاده از بهترین فناوری‌های صنعت هستیم تا بتوانیم به کاربرانمان امنیت پروازی را هدیه دهیم. خلبانان پهپاد می‌خواهند همواره در امنیت کامل پهپاد خود را به پرواز درآورند. فناوری GEO به مشتریان ما این امکان را می‌دهد که در عین استفاده از تمامی توانایی‌های پهپاد خود، آن را در امنیت و آرامش کامل به پرواز درآورند. 

این سیستم جدید، موجب ایجاد محدودیت‌هایی در پرواز پهپاد می‌گردد و از نزدیک شدن آن به مناطقی همچون زندان‌ها و نیروگاه‌های اتمی جلوگیری می‌کند، اما DJI در تلاش است تا با وجود این محدودیت‌ها، GEO را انعطاف‌پذیرتر کند و کاربران می‌توانند با عضویت در فهرست یا وبسایت DJI، برای اجرای عملیات پروازی در مناطق خاص مجوز بگیرند.

DJI Drone

مثلا یک بازرس امنیت فرودگاه که قسمتی از شغلش شامل به پرواز درآوردن پهپادها بر فراز باند برای بررسی آن است، می‌تواند با اجازه‌ی کمپانی سازنده (DJI)، ویژگی GEO را در پهپاد خود غیرفعال کند تا بتواند در فرودگاه از آن استفاده کند. از دیگر موارد استثنا می‌توان به آتش‌نشانانی اشاره کرد که برای بررسی دقیق آتش از پهپاد استفاده می‌کنند و تا ویژگی GEO‌ در پهپادشان غیرفعال نباشد، این وسیله وارد منطقه‌ی در حال سوختن نمی‌شود. البته DJI هنوز نحوه‌ی دقیق این کسب اجازه‌ی پروازی را معلوم نکرده است، اما به زودی در این مورد اطلاع‌ رسانی خواهد کرد.

اطلاعیه‌ی جدید اداره‌ی هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) در مورد تسهیل روند قانونی صدور مجوز پرواز برای پهپادهای تجاری همانند پهپادهای کمپانی آمازون، به معنای افزایش چشمگیر تعداد این گجت‌ها در چند سال اخیر در ایالات متحده است. اپراتور‌های مسئول یک پهپاد دیگر نیاز به گواهینامه‌ی خلبانی نخواهند داشت و این به معنای اطلاعات بسیار کمتر آن‌ها در مورد قوانین و مقررات آئین‌نامه‌های هوایی در مقایسه با نسل قبلی و «واقعی» خلبان‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات