رویترز: گلکسی اس 7، بهترین سه ماهه‌ی دوم را برای سامسونگ در دو سال اخیر رقم می زند

سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده پیش بینی خود از میزان درآمد و سود خود را در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی منتشر خواهد کرد. گمانه‌ها حکایت از این دارند که سامسونگ در فصل دوم سال جاری میلادی با افزایش ۱۳ درصدی سود عملیاتی روبرو خواهد شد که اصلی‌ترین دلیل آن استقبال از گلکسی اس ۷ و فروش موفق این گوشی هوشمند است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گمانه‌ها حکایت از این دارند که سامسونگ در روزهای آینده با انتشار پیش‌بینی خود از گزارش مالی سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶، بهترین آمار ممکن را در دو سال اخیر از فصل دوم ارائه خواهد داد. بسیاری از پیش‌بینی‌ها افزایش ۱۳ درصدی سود عملیاتی این کمپانی را نوید می‌دهند، حال آنکه اصلی‌ترین دلیل برای چنین افزایشی را باید فروش بالای گلکسی اس ۷، نسل جدید پرچمدار این کمپانی خواند که اواخر زمستان سال گذشته راهی بازار شده است.

براساس نظرسنجی انجام شده توسط تامسون رویترز که برگرفته از نظر ۱۶ تحلیل‌گر بازار است، سامسونگ در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی که شامل ماه آوریل تا ژوئن است، سود عملیاتی ۶.۸ میلیارد دلاری را به جیب خواهد زد که پس از سود عملیاتی ۷.۴ میلیارد دلاری کسب شده در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۴ میلادی آمار بسیار خوبی است.

دو بخش تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند و همچنین بخش تولید تراشه‌های حافظه‌ی سامسونگ را باید دو بازوی این کمپانی خواند که بیشترین درآمد را عاید کره‌ای‌ها کرده‌اند. سامسونگ با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، بسیار از کارشناسان را شگفت زده کرد، حال آنکه انتظار می‌رود روند رو به بهبود کمپانی کره‌ای در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی نیز تکرار شود. لی جین هو از KTB به این موضوع اشاره کرده که تولید انواع تراشه‌ها در کنار فروش خوب گلکسی اس ۷ باعث شده تا سامسونگ وضعیت بهتری را در مقایسه با فصل‌های پیش به دست بیاورد. پیش‌بینی‌های این متخصص نشان از این دارد که وضعیت رو به بهبود سامسونگ در سه ماهه‌ی سوم و چهارم سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

تا ابتدای سال جاری میلادی بخش تولید گوشی های هوشمند سامسونگ وضعیت خوبی را در بازار نداشت، چراکه اپل در بازار محصولات رده‌بالا و کمپانی‌های چینی نظیر هواوی این کمپانی را در طیف محصولات پایین و میان رده تحت فشار قرار داده بودند. اما عرضه‌ی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج باعث شده تا سامسونگ دوباره در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند به روزهای خوبش بازگردد، بطوریکه انتظار می‌رود این کمپانی برای اولین بار در سه سال گذشته شاهد افزایش رشد سوددهی خود باشد.

بسیاری از گمانه‌ها گویای این موضوع است که سامسونگ در فاصله‌ی ماه‌های آوریل تا ژوئن بیش از ۱۶ میلیون دستگاه گلکسی اس ۷ به فروش رسانده و نسخه‌ی مجهز به نمایشگر خمیده از نظر فروش نسخه‌ی معمولی را پشت سر گذاشته است. فروش نه چندان درخشان رقبایی نظیر اپل و ال‌جی نیز باعث شده تا سامسونگ برای افزایش فروش، هزینه‌های بازاریابی بالا نداشته و از این رو سوددهی بالایی را شاهد باشد.

هر چند در سه ماهه‌ی سوم و چهارم به دلیل کاهش حاشیه‌ی سود گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، این گوشی‌های سوددهی کمتری را عاید کمپانی می‌کنند، اما سود عملیاتی سالیانه‌ی کمپانی همچنان رو به رشد خواهد بود. در سوی دیگر، بازوی تولید تراشه‌های سامسونگ که در سال‌های اخیر اصلی‌ترین بخش از کسب درآمد برای سامسونگ بود، به دلیل کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند و در نتیجه کاهش سفارش از سوی کمپانی‌های تولید کننده، با کاهش سود همراه خواهد شد.

البته بخش تولید تراشه‌های حافظه‌ی DRAM سامسونگ از ماه گذشته شاهد رشد بوده و انتظار می‌رود بازار حافظه‌های SSD برای این کمپانی با بهره‌گیری از تراشه‌های 3D NAND بیش از پیش تقویت شود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات