تماشا کنید: رونمایی رسمی از مجسمه اندروید Nougat

جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته بالاخره گوگل از نام رسمی اندروید ۷ رونمایی کرد. این شرکت نام یک شیرینی محلی که در اکثر کشورهای دنیا پخت می‌شود را برای این نسخه از اندروید انتخاب کرد. Nougat که در زبان فارسی نوقا نامیده می‌شود، نام یکی از شیرینی‌های سنتی ایران و شهر تبریز نیز هست. در ادامه ویدیویی رونمایی از مجسمه‌ی رسمی این اندروید را در زومیت تماشا کنید.
تبلیغات

مدت کوتاهی پس از این که گوگل به طور رسمی نام نسخه‌ی جدید اندروید را منتشر کرد، از مجسمه‌ی اندروید ۷ نیز رونمایی شد. طبق خبرهای منتشر شده، اندروید ۷ از این به بعد با نام Nougat شناخته خواهد شد. Nougat نام یک نوع شیرینی است که ابتدا در کشور یونان پخته می‌شده است و از قرن ۱۷ از کشور فرانسه به شهرت رسیده است. این شیرینی در زبان فارسی نیز به نام نوقا شناخته می‌شود که نام یکی از شیرینی‌های سنتی شهر تبریز است.

مانند مجسمه‌های دیگر نسخه‌های اندروید، مجسمه‌ی اندروید Nougat نیز در حیاطی در مقر اصلی گوگل (در Mountain View کالیفرنیا) نصب شد. همان طور که در ویدیو مشاهده می‌کنید، افراد حاضر در این رونمایی نیز با شیرینی نوقا پذیرایی شدند.

مشخص نیست که چرا گوگل از بین تمامی نام‌های پیشنهاد شده (که Nutella بیش از همه شانس انتخاب داشت)، Nougat را انتخب کرده است. به هر حال این نام نیز در مسیر نام‌های پیشین اندروید است و می‌تواند به اندازه‌ی آنها جذاب باشد. نکته‌ی دیگر در مورد این نسخه‌ی اندروید این است که گوگل اعلام کرده به خاطر تغییرات اساسی صورت گرفته در آن، این نسخه را اندروید ۷ نام‌گذاری کرده است و خبری از نسخه‌ی ۶.۱ نیست.

در مورد تاریخ عرضه‌ی رسمی اندروید Nougat هنوز خبری منتشر نشده است. با توجه به این که نسخه‌ی مخصوص توسعه‌دهندگان از ماه مارس منتشر شده است، به نظر می‌رسد نسخه‌ی نهایی تا چند ماه آینده به طور رسمی عرضه شود.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات