وال استریت ژورنال: اپل درصدد تصاحب سرویس استریم Tidal است

جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از عرضه‌ی سرویس استریم اپل موزیک، کوپرتینویی‌ها درصدد تقویت این سرویس هستند، بطوریکه شنیده‌ها حکایت از مذاکرات اپل برای تصاحب سرویس استریم موسیقی Tidal دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در مسیر تقویت هرچه بیشتر سرویس استریم موسیقی اپل موزیک، این کمپانی در حال مذاکره برای تصاحب Tidal است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که هنوز مذاکرات در مراحل اولیه‌ی خود قرار دارد و نمی‌توان گفت که این معامله در حال نهایی شدن است. متخصصان Tidal در مورد مذاکره با اپل سخنی نگفته و این موضوع را تکذیب کرده‌اند. Jay Z سرویس استریم موسیقی Tidal را در سال ۲۰۱۵ با پرداخت بیش از ۵۶ میلیون دلار مال خود کرد.

Tidal در حال حاضر بیش از ۴.۲ میلیون مشترک دارد. Tidal مشتمل بر دو نوع سرویس است. افرادی که ماهانه ۲۰ دلار پرداخت می‌کنند می‌توانند موسیقی‌های موجود را با کیفیت HD گوش دهند. عضویت دیگر این سرویس حق اشتراکی ۱۰ دلاری برای هر ماه دارد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند موسیقی‌های موجود را با کیفیت استاندارد گوش دهند. اپل ابتدای ماه جاری میلادی اعلام کرد که سرویس موسیقی این شرکت بیش از ۱۵ میلیون کاربر دارد که حق اشتراک ماهیانه‌ی سرویس را پرداخت می‌کنند. حق اشتراک ماهیانه‌ی سرویس موسیقی اپل ۹.۹۹ دلار به ازای هر ماه است که البته دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند ۴.۹۹ دلار پرداخت کرده و خانواده‌ها نیز با عضویت ۶ نفر می‌توانند با پرداخت تنها ۱۴.۹۹ دلار، به عضویت این سرویس درآیند.

اپل موزیک پس از بزرگ‌ترین تصاحب اپل در تاریخ این کمپانی متولد شد. اپل برای راه‌اندازی سرویس استریم موسیقی خود، بیتس را با پرداخت ۳.۲ میلیارد دلار مال خود کرد. بیتس در زمان تصاحب توسط اپل، دارای دو کسب و کار عمده بود که شامل تولید هدفون‌ و سرویس استریم موسیقی بود. در زمان تصاحب این کمپانی توسط اپل، بیتس موزیک دارای بیش از ۱۱۱٫۰۰۰ کاربر بود.

تصاحب Tidal می‌تواند دو نام بزرگ در عرصه‌ی موسیقی هیپ‌هاپ را در کاپرتینو گرد هم آورد. Dr.Dre از بیتس و Jay Z از Tidal می‌توانند پس از رفتن این کمپانی به زیر پرچم اپل در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت تصاحب Tidal توسط اپل به منتشر نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که در روزهای آینده شاهد اخباری در این خصوص باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات