سیاست محتاطانه در قبال سفارش تراشه، شاهدی دیگر بر پیش بینی فروش آیفون 7 اپل

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در قبال سفارش تراشه‌ها به کمپانی Advanced Semiconductor Engineering رفتاری محافظه کارانه در پیش گرفته که این موضوع را می‌توان نشانه‌ای بر انتظار پایین اپل مبنی بر فروش آیفون ۷ خواند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ماه‌های اخیر پیش‌بینی‌ها و گمانه‌های ضد و نقیضی در خصوص فروش آیفون ۷ اپل منتشر شده است. هرچند اغلب گمانه‌ها حکایت از استقبال کمتر از این گوشی هوشمند دارند، اما شمار دیگری از پیش‌بینی‌ها نیز فرارسیدن چرخه‌ی دو ساله بروزرسانی آیفون‌های اپل پس از عرضه‌ی آیفون ۶ را منجر به استقبال گسترده از نسل جدید عنوان می‌کنند. براساس آخرین اطلاعات ارائه شده، رفتار محتاطانه‌ی اپل در قبال سفارش تولید تراشه به Advanced Semiconductor Engineering را می‌توان نشانه‌ای بر فروش پایین آیفون‌های اپل خواند.

کمپانی ASE اخیرا در جریان برگزاری کنفرانس سهامدارانش اشاره‌ی مستقیمی به اپل نکرد، اما اسم بردن از بزرگ‌ترین شریک آمریکایی نمی‌تواند مقصودی جز اپل داشته باشد. براساس اطلاعات ارائه شده بیش از ۳۱.۲ درصد از درآمد ۸.۷۳ میلیارد دلاری ASE در سال ۲۰۱۵ در اثر همکاری با اپل عاید این کمپانی شده است.

تین وو، مدیر ارشد عملیات در ASE در خصوص سفارش‌های جدید اپل بدون اشاره به نام این کمپانی چنین اظهار نظر کرده است:

مشتری بزرگ آمریکایی ما در سال جاری کمی محتاطانه در خصوص ارائه‌ی سفارش‌های جدید عمل کرده است. در بازار گوشی‌های هوشمند، سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند در کنار اپل با روحیه‌ی رقابتی بیشتری وارد بازار شده‌‌اند، البته من شخصا فکر نمی‌کنم که رقابت در سال جاری به خوبی سال گذشته باشد.

بسیاری از پیش‌بینی‌ها نبود خلاقیت و نوآوری خاص در آیفون‌های جدید را عاملی برای عدم استقبال شگفت انگیز از آیفون ۷ می‌دانند که قرار است در ماه سپتامبر سال جاری آینده راهی بازار شود.

انتظار می‌رود بزرگ‌ترین تغییراتی که در آیفون ۷ شاهد آن باشیم، شامل حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری، اضافه شدن نسخه‌ای با بهره‌گیری از دوربین مجهز به لنز دوگانه و تغییرات در شیارهای آنتن در پشت گوشی باشد. بسیاری از گمانه‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که احتمالا در نسل بعدی آیفون شاهد تغییرات گسترده به مناسبت فرارسیدن دهمین سال عرضه‌ی آیفون به بازار باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات