سامسونگ با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به فکر انتقال دفتر لندن است

شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در روزهای اخیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یا برکسیت به مهم‌ترین خبر در سراسر جهان تبدیل شده، چراکه رای بریتانیایی‌ها اقتصاد جهان را دستخوش تغییراتی کرده است. همین موضوع شایعاتی را در خصوص انتقال دفتر مرکزی کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ از اروپا مطرح کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در روزهای اخیر یکی از عناوین اصلی خبری خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است. همین عامل باعث شده تا بازارهای اقتصادی جهان واکنش تندی نسبت به این خبر نمایش دهند که برای مثال می‌توان به کاهش ۱۰ درصدی ارزش پوند انگلیس اشاره کرد که در سی سال اخیر بی سابقه بوده است. براساس اطلاعات ارائه شده، شماری از مدیران عامل کمپانی‌های مختلفی که دفتر مرکزی آن‌ها در بریتانیا و شهر لندن مستقر است، در پی آن هستند تا برای فرار از مشکلات اقتصادی ناشی از خروج برتانیا از اتحادیه اروپا، دفتر مرکزی کمپانی‌های خود را به کشور دیگری از اعضای اتحادیه انتقال دهند.

سامسونگ یکی از کمپانی‌هایی است که به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک دفتر مرکزی خود را به یکی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا منتقل خواهد کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که کارخانه‌های این کمپانی در اروپا در کشور‌های اسلواکی و لهستان واقع شده است، اما دفتر مرکزی اروپای این کمپانی در شهر لندن قرار دارد و به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک شاهد جابجایی مقر اروپایی این کمپانی از لندن خواهیم بود.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که رای بریتانیایی‌ها بصورت یک شب به اجرا گذاشته نشده و پس از تصویب پارلمان به اجرا گذاشته خواهد شد.

در صورتی که پارلمان بریتانیا نیز رای مثبت به درخواست مردم این کشور دهد، در این صورت باید شاهد برگزاری نشست‌هایی برای انجام توافقات جدید مالی و صادرات و واردات بین کشور‌های حوزه‌یاتحادیه اروپا و بریتانیا باشیم.

در آینده‌ی نزدیک کمپانی‌های مختلف نیز تصمیمات خود را در خصوص حضور یا مهاجرت به یک کشور حوزه‌ی اتحادیه اروپا علنی خواهند کرد، از این رو می‌توان دید که چه کمپانی‌هایی در این کشور باقی مانده و کدام کمپانی‌ها به کشورهای دیگر خواهند رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات