اپل اولین شرکتی نیست که آیفون می‌فروشد

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل تا‌کنون توانسته محصولات پرطرفداری با نام‌های اختصاصی مانند iPod و iMac تولید کند. اما پرفروش‌ترین و موفق‌ترین محصول این کمپانی بدون شک iPhone است. جالب است بدانید نام تجاری آیفون قبل از عرضه توسط اپل نیز وجود داشته و شرکت‌های مختلفی محصولاتی با این نام تولید کرده‌اند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آیفون را می‌توان موفق‌ترین محصول اپل نامید. این کمپانی بزرگ بعد از تولید محصولاتی مانند آیپاد و آی‌مک، دست به تولید تلفن همراه زد و آیفون را در سال ۲۰۰۷ به صورت رسمی معرفی کرد. اما نکته‌ی جالب در مورد نام گوشی هوشمند اپل این است که قبل از عرضه‌ی آن، محصولات ارتباطی دیگری نیز به همین نام تولید و عرضه شده بودند.

اولین دستگاهی که با نام تجاری iPhone عرضه شد، یک تلفن اینترنتی بود که توسط یک شرکت مستقر در کالیفرنیا با نام InfoGear در سال ۱۹۹۸ معرفی شد. این تلفن نسبتا هوشمند هیچ شباهتی به تلفن‌های همراه هوشمند امروزی نداشت و یک تلفن رومیزی بود که به وب و ارسال ایمیل دسترسی داشت. اولین آیفون تاریخ مجهز به یک صفحه‌نمایش لمسی مقاومتی سیاه و سفید با رزولوشن ۴۸۰*۶۴۰ بود که یک قلم لمسی نیز داشت. از دیگر مشخصات این آیفون، صفحه‌نمایش QWERTY به همراه ۲ مگابایت رم بود که برای ذخیره‌ی ۵۰۰ آدرس ایمیل کافی بود. قیمت این آیفون نیز ۵۰۰ دلار بود و البته هزینه‌ی استفاده از اینترنت نیز به صورت جداگانه و ماهیانه محاسبه می‌شد. به طور حتم آیفون شرکت اینفوگیر از زمان خود جلوتر بود. این شرکت در سال ۱۹۹۹ یک مدل بهینه‌تر از این محصول ارائه کرد اما پس از آن تولید این iPhone متوقف شد.

اوایل سال ۲۰۰۰، شرکت سیسکو که اکنون بزرگ‌ترین شرکت جهان در زمینه‌ی شبکه است، کمپانی InfoGear را خرید و بدین ترتیب برند iPhone یک مالک جدید پیدا کرد. سال ۲۰۰۶ بود که سیسکو بار دیگر برند آیفون را معرفی کرد و یک تلفن VoIP با نام Linksys iPhone به بازار عرضه کرد.

اما در سال ۲۰۰۷، استیو جابز در مجمع Macworld، آیفون شرکت اپل را معرفی کرد و سیسکو نیز به سرعت از این شرکت به خاطر نقض قوانین علائم تجاری شکایت کرد. البته این دعوای حقوقی قبل از عرضه‌ی آیفون اپل به بازار حل شد و دو شرکت توافق کردند که هر دو اجازه‌ی استفاده از برند آیفون را داشته باشند. البته از آن زمان، شرکت سیسکو دیگر محصولی با نام iPone معرفی نکرد و آیفون تبدیل به برند اختصاصی شرکت اپل شد.

آیفون
آیفون
آیفون
آیفون
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات