بلوتوث 5 با رنج پنج برابر و سرعت دو برابر از راه می‌رسد

جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در دنیای امروز بلوتوث همه جا حاضر است و در گجت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری طی سال‌های اخیر بصورت مرتب بروز شده است. بلوتوث ۵ که قرار است امسال ارائه شود سرعت دو برابر و رنج پنج برابری دارد.
تبلیغات

SIG همان سازمانی است که فناوری بلوتوث را تحت کنترل خود دارد و در حال بروز رسانی مداوم آن است. بلوتوث 5 که قرار است اواخر سال ۲۰۱۶ یا اوایل ۲۰۱۷ عرضه شود، نسل بعدی بلوتوث به حساب می‌آید که در آن رنج اتصال ابزارها به یکدیگر تا ۵ برابر افزایش می‌یابد و سرعت انتقال اطلاعات در آن نیز ۲ برابر می‌شود. این در حالی است که مصرف انرژی در BLUETOOTH 5 با وجود افزایش سرعت و رنج، نسبت به نسل قبل تغییری نخواهد کرد.

افزایش رنج بلوتوث ۵ باعث می‌شود تا مثلا اگر در حال گوش دادن به موسیقی با هدفون بلوتوث هستید و از میز خود دور می‌شوید تا سری به آشپزخانه بزنید، اتصال بین دو ابزار قطع نمی‌شود. این موضوع در باره‌ی پوشیدنی‌هایی که مجبور هستند به گوشی متصل شوند نیز صدق می‌کند. برای انتقال اطلاعات بین دو ابزار هم، دو دستگاه می‌توانند چندین متر از هم فاصله داشته باشند بدون اینکه اختلالی در انتقال اطلاعات صورت پذیرد.

اما شاید مهم‌ترین مزیت رنج ۵ برابری بلوتوث ۵ در بحث خانه‌ی هوشمند و اینترنت اشیاء باشد. بلوتوث 5 می‌تواند بهترین روش برای اتصال ابزارهای موجود در اینترنت اشیاء باشد. نکته‌ی جالب توجه دیگر در باره‌ی بلوتوث ۵، افزایش ۸ برابری ظرفیت مخابره کردن اطلاعات است. این بدین معنی است که حجم بیشتری از اطلاعات را می‌توان در هر اتصال از طریق بلوتوث ۵ منتقل کند.

انتظار می‌رود ابزارهای هوشمندی که سال آینده وارد بازار می‌شوند از بلوتوث 5 پشتیبانی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات