اعداد و ارقام جذاب هفته: دنباله‌دار شگفت‌انگیز، روبات خزنده و سایرین

یک‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
مطالعه 4 دقیقه
هر هفته در دنیای خبرها اعداد و ارقام جالبی منتشر می‌شود که گاه در بین این همه اطلاعات و اخبار هفتگی آن‌ها را از یاد می‌بریم. در این سری مقالات می‌خواهیم توجه بیشتری بر روی این اعداد و ارقام داشته باشیم. این هفته از روبات حمال گرفته تا بزرگ‌ترین فسیل مدفوع و کلی عدد و رقم جالب دیگر در خدمت شما زومیتی‌ها هستیم!
تبلیغات

250 میلیون مایل (402 میلیون کیلومتر)

این عدد نشانگر فاصله‌ی فضاپیمای رزتا تا کره زمین است. این فضاپیما تنها 8 هزار مایل (12800 کیلومتر) از سفرش باقی مانده. رزتا قرار است به دنباله‌دار 67P برسد. جالب اینجاست که این دنباله‌دار شبیه اردک پلاستیکی حمام است! کووآک کووآک...

weeknum-18mordad-0

دو میلیون و 700

تعداد مقالاتی که در دانشنامه آزاد ویکی‌پدیا توسط برنامه‌ای کامپیوتری نوشته شده است. جالب اینکه این عدد حدود 8.5 درصد از تمام مقالات این دانشنامه را تشکیل می‌دهد. هر بار که از موتورهای جستجو به مقاله‌های بسیار کوتاه انگلیسی رسیدید، این روبات نویسنده را یاد کنید.

دو هزار

تعداد تقریبی افرادی که امسال در جشنواره آزادی جوجه‌تیغی (که به «مرد سوزان آزادی» نیز مشهور است) شرکت کرده‌اند. به نظرتان بزرگ‌ترین آرزوی یک جوجه‌تیغی چیست؟!

400 پوند (181 کیلوگرم)

وزن روبات چهارپایی به نام LS3 که وظیفه‌ی بارکشی را بر عهده دارد! نیروی دریایی ارتش ایالات متحده امیدوار است از این حیوان‌آهنی در عملیات‌های آفندی آتی خود برای مقاصد آمادی بهره ببرد. همان‌طور که در تصویر می‌بینید این نیروها، هفته گذشته روبات حمال خود را در جزیره هاوایی مورد آزمایش قرار دادند.

weeknum-18mordad-1

سه هزار پوند (1360 کیلوگرم)

وزن باری که پهپاد نظامی Ares وزارت دفاع ایالات متحده قادر به حمل در هوا است. قرار است تا سال آینده پروازهای آزمایشی این پهپاد صورت گیرد.

404

تعداد کتاب‌هایی که در کتابخانه کشتی بیگل وجود دارد. چارلز داروین سوار بر این کشتی به سفرهای اکتشافی خود به دور دست‌های دریا سفر کرد و داده‌های مورد نیازش را برای ارائه نظریه معروف تکامل گردآوری کرد. داروین روزها و شب‌های زیادی را در کتابخانه کشتی سر کرد. حالا این مجموعه در اینترنت در دسترس همگان است.

weeknum-18mordad-2

در بین کتاب‌های داروین در کتابخانه کشتی بیگل، یک مجموعه دو جلدی «تاریخچه چهارپایان» از توماس پنانت نیز موجود است که تاریخ انتشارش به 1793 میلادی باز می‌گردد. پنانت در ذیل این تصویر از «گوسفند چاق و چله»، شرح مبسوطی از مشاهدات علمی‌اش را نگاشته است.

weeknum-18mordad-3

99.965 درصد

مقدار نور مرئی که ونتابلک (Vantablack) به خود جذب می‌کند. جالب است بدانید ونتابلک سیاه‌ترین ماده‌ی شناخته شده روی زمین است. آنقدر این ماده تاریک است که حتی چین و چروک‌های روی سطح آن نیز قابل مشاهده نیست. در تصویر بخشی از این ماده را در زیر میکروسکوپ الکترونی روبشی مشاهده می‌کنید.

20

تعداد دفعاتی که یک نوزاد در روز ادرار می‌کند. در تصویر رنگ ادرار و تعابیر آن آمده است. اگر رنگ این مایع زرد روشن باشد، بدین معنی است که وضعیت ادرار کاملاً طبیعی است، اما بدن نیاز به نوشیدن مقداری آب دارد. رنگ کهربایی به این معنی است که بدن به حد کافی مایعات دریافت نکرده و لازم است که همین الان مقداری آب نوشیده شود. رنگ قهوه‌ای هم هشداری است که احتمالاً فرد به بیماری کبدی دچار شده یا کم آبی شدیدی دارد. بهتر است هر چه سریع‌تر آب نوشیده شود و در صورت ادامه این وضعیت از دکتر متخصص کمک گرفته شود. آرزوی قلبی ما سلامتی تک تک شما است...

weeknum-18mordad-4

40 اینچ (یک متر)

اندازه بزرگ‌ترین فسیل مدفوع یافت شده. این فسیل خاص(!) در یک حراجی با قیمت هشت هزار دلار به فروش رفت! شما هم حاضرید حدود 24 میلیون برای یک تکه مدفوع سنگ شده بپردازید!؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات