ایلان ماسک برخلاف اپل، گوگل را به عنوان رقیب در حوزه‌ خودروسازی نمی‌بیند

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا موتورز را باید یکی از کمپانی‌های پیشرو در زمینه‌ی طراحی و توسعه‌ی خودروهای الکتریکی و مخصوصا هوشمند خواند که تاکنون چندین محصول راهی بازار کرده است. ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا طی سخنانی در جریان کنفرانس Code اعلام کرده که نام گوگل به عنوان یک رقیب در حوزه‌ی خودروهای هوشمند مطرح نیست، حال آنکه اپل می‌تواند محصولاتی چالش برانگیز راهی بازار کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ایلان ماسک، بنیان گذار کمپانی تسلا موتورز در جریان گفتگوی خود طی کنفرانس Code به این موضوع اشاره کرده که گوگل را نمی‌توان یک رقیب در حوزه‌ی خودروهای هوشمند خواند. وی به این نکته اشاره کرده که کمپانی‌هایی که شاید با گوگل در زمینه‌ی تولید خودروهای هوشمند همکاری کنند را می‌توان به عنوان یک رقیب در این حوزه شناسایی کرد. وی در این خصوص گفت:

گوگل به عنوان یک کمپانی فعال و پیشرو در حوزه‌ی فناوری تلاش‌های قابل تقدیری را برای نمایش پتانسیل خودروهای هوشمند انجام داده، اما گوگل یک کمپانی خودروساز نیست.

اپل را نیز باید به عنوان یک کمپانی دیگر در حوزه‌ی فناوری نام برد که اخیرا شایعات در خصوص ورود آن به بخش تولید خودروهای هوشمند قوت گرفته است. استخدام‌های صورت گرفته توسط اپل نظر بسیاری از کارشناسان را مبنی بر فعالیت‌های این کمپانی برای توسعه‌ی خودروهای هوشمند جلب کرده است. به طور حتم ایلان ماسک اطلاعات بیشتری را در مورد فعالیت‌های اپل در اختیار دارد. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

شاید اپل را بتوان گزینه‌ی جدی‌تری در این حوزه خواند.

ایلان ماسک به این نکته اشاره کرده که اپل باید کار روی خودروهای هوشمند را بسیار پیش از این آغاز می‌کرد، چراکه این کمپانی زمان زیادی را برای رقابت با کمپانی نظیر تسلا از دست داده است. اپل معمولا در مورد پروژه‌های سری خود بسیار محتاطانه و مخفیانه عمل می‌کند و از این‌رو مشخص نیست که آیا کاپرتینویی‌ها به دستاوردی در مورد توسعه و طراحی خودروهای هوشمند دست یافته‌اند یا خیر. ایلان ماسک می‌گوید:

اپل باید کار روی خودروهای هوشمند را خیلی قبل‌تر آغاز می‌کرد. این کمپانی اطلاعات زیادی را در مورد پروژ‌ه‌ی خود به اشتراک نمی‌گذارد، حال آنکه تصور می‌کنم این کمپانی زودتر از سال ۲۰۲۰ خودروی هوشمندی را به تولید انبوه نمی‌رساند. در حال حاضر شماری از کمپانی‌های شناخته شده در حوزه‌ی خودروسازی روی محصولات هوشمند کار می‌کنند؛ این کمپانی‌ها سابقه‌ی بلندبالایی در خودروسازی داشته و با این وجود بیشترین سهمی که یک کمپانی می‌تواند در حوزه‌ی خودروسازی کسب کند، ۱۰ درصد است.

ایلان ماسک ایجاد چرخه‌ی تولید و تامین قطعات را یکی از اصلی‌ترین مراحل در خودروسازی می‌خواند. وی به این موضوع اشاره کرده که احداث کارخانه‌هایی برای تولید قطعات از خطیرترین مواردی است که یک کمپانی باید انجام دهد. وی همچنین یکی از نقاط قوت اپل را همین امر خوانده، حال آنکه اپل دانش زیادی در مورد سایر حوزه‌های خودروسازی ندارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات