مقایسه تاریخچه آیفون های اپل در مقابل گوشی های اندرویدی در دو نمودار

جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و مقایسه‌ی تاریخچه‌ی آیفون و اندروید بر اساس گزارش منتشر شده‌ی 2016 Internet Trends بپردازیم و شما را با روند رشد این دو رقیب دیرینه، بیشتر آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.
تبلیغات

اندروید و آیفون‌های اپل رقابت تنگاتنگی در سال‌های گذشته داشته‌اند و تلاش آن‌ها برای رشد خود به معنای گرفتن سهم دیگری از بازار بوده است. اما این روند در سال‌های گذشته چگونه بوده است؟

مقایسه اندروید و آیفون

هنگامی که می‌خواهیم با نسل آینده در مورد رقابت حماسی، بین آیفون اپل و سیستم‌عامل اندروید گوگل، صحبت کنیم، گزارش  2016 Internet Trends، مری میکر، به عنوان یک دید کلی، مطرح می‌شود.

در این گزارش آمده است که تجارت گوشی‌های هوشمند قبل از این که دو شرکت بزرگ آمریکایی، به آن وارد شوند، شکوفا شده بود و به همین خاطر شرکت اپل توانست قبل از این‌که عطش سیری ناپذیر کاربران فروکش کند، از گوگل در این زمینه سبقت بگیرد.

در پی کاهش سریع رشد فروش گوشی‌های هوشمند، مشخص است که رقابت بین این دو شرکت نیز افزایش یافته چرا که هیچ رقیب جدیدی وجود ندارد و طبق دلایل اندک موجود، فاصله‌ی کنونی بین کاربران آیفون و اندروید به طور قابل توجهی، تغییر خواهد کرد و ما شاهد رسیدن به تعادل در بازار موبایل خواهیم بود.

تاریخچه آیفون و اندروید

با بررسی دیدگاه‌های تاریخی، مشخص می‌شود که استراتژی به کار رفته در آیفون اپل به صورت گسترده، از ابتدا تا کنون تغییر چشمگیری نداشته است. کوپرتینونشین‌ها، قیمت گوشی‌های هوشمند خود را در حدود ۷۰۰ دلار، ثابت نگه داشت و موفق شد با بهبود ویژگی‌ها و توانایی‌های گوشی‌های خود، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

از سوی دیگر، قیمت گوشی‌های اندرویدی، توسط یک شخص خاص کنترل نشده است، در نتیجه گوشی‌هایی با قیمت‌های سرسام‌آور وارد بازار شد که همه‌ی ما با آن‌ها آشنا هستیم. قیمت این دستگاه‌ها از سال ۲۰۱۱، هر سال کاهش یافت بطوری که در حال حاضر قیمت یک گوشی اندرویدی خوب، تقریبا یک سوم قیمت یک آیفون است.

طبق قانون ۱۰۱ علم اقتصاد، محصول ارزان‌تر در بازار‌های حساس به قیمت، همیشه تسلط خواهد داشت، حتی اگر در فاصله‌ی قابل توجهی از بهترین محصول قرار داشته باشد.

اکنون اندروید پس از سال‌ها به IOS بسیار نزدیکتر شده و به همین دلیل، منطقی است که قیمت آن نیز کاهش یابد تا سهم آن در بازار افزایش یابد. می‌توان اینطور بیان کرد که احتمالا اپل نمی‌خواهد تا جایگاه اقتصادی خود را در رقابت با هر کدام از سازندگان دستگاه‌های اندروید، از دست بدهد. نکته‌ای که در این نمودار خاص، پنهان شده این است که چگونه گرانترین آیفون، اکثریت قریب به اتفاق سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند را بیش از چند سال گذشته، بدست آورده است.

نکته‌ی جالب در خصوص این نمودار، این است که، آن‌ها روز به روز همه‌ی پیشرفت‌های تکنیکی مانند مدل‌های جدید، سایز‌های مختلف صفحه نمایش، رنگ‌های مختلف و مانند آن را به کار برده‌اند و تنوع محصولات خود را افزایش داده‌اند به طوری که گاهی فراموش می‌کنیم قیمت این محصولات به شدت وابسته به این ویژگی‌ها است.

نظر شما چیست؟ آیا آیفون می‌تواند به سلطنت گوشی‌های اندرویدی پایان دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات