تیم کوک: اپل به عنوان اپراتور تلفن همراه فعالیت نخواهد کرد

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک، مدیر عامل فعلی اپل به تازگی در یک سخنرانی در اروپا اعلام کرده که این شرکت قصد ندارد تبدیل به یک اپراتور موبایل یا حتی اپراتور مجازی شود. این طرح یکی از رویاهای استیوجابز است که به نظر می‌رسد محقق نخواهد شد. تیم کوک در صحبت‌هایش، اشاره کرده که اپل تجربه‌ای در زمینه‌ی شبکه ندارد و نمی‌تواند به صورت جهانی وارد این حوزه شود.
تبلیغات

تیم کوک در جدیدترین سخنانش بار دیگر یکی از رویاهای استیو جابز برای اپل را از بین برد. استیو جابز زمانی تصور می‌کرد که اپل را تبدیل به یک سرویس‌دهنده‌ی شبکه و موبایل (Mobile Carrier) کند. حال، تیم کوک در یک سخنرانی در فستیوال استارتاپ‌های اروپایی در شهر آمستردام اعلام کرده که اپل قصد ندارد وارد این حوزه شود.

دلایل تیم کوک برای صحبت‌هایش جالب است. او می‌گوید:

شرکت ما تجربه‌ای در زمینه‌ی شبکه ندارد. ما تا کنون با اپراتورهای زیادی همکاری داشته‌ایم؛ AT&T در آمریکا، O2 در انگستان و اپراتورهای دیگری مانند T-Mobile و Orange. ما از این شرکا چیزهای زیادی یاد گرفته‌ایم اما هنوز نمی‌توانیم وارد این حوزه شویم. اپل دوست دارد در حوزه‌هایی وارد شود که در آنها به صورت جهانی قابلیت فعالیت داشته باشد.ما مهارتی در حوزه‌ی شبکه نداریم. البته تاکنون فعالیت‌هایی در زمینه‌ی e-SIM داشته‌ایم اما هیچ‌گاه تصمیم نداریم به طور جدی وارد این حوزه شویم.

البته اپل در این زمینه تاریخچه‌ی جالبی دارد. حوزه‌های کاری زیادی در دنیای فناوری بوده‌اند که اپل عنوان کرده قصد و توانایی ورود به آنها را ندارد اما بعدها در این حوزه‌ها شروع به کار کرده است.

اما در این مورد، نمی‌توان صحبت‌های کوک را تنها اظهاراتی برای گمراه کردن دیگران نامید. چرا که او دلیلی منطقی برای وارد نشدن به این بازار ارائه کرده و آن عدم توانایی اپل برای فعالیت در این حوزه در مقیاس جهانی است. شاید در نگاه اول ورود اپل به بازار اپراتورهای موبایل ساده به نظر برسد اما این شرکت قصد دارد در زمینه‌هایی فعالیت کند که بتواند به صورت جهانی خدمات ارائه دهد و ورود جهانی به بازار شبکه‌های موبایل حتی برای اپل نیز دشوار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات