نتیجه نظرسنجی: چرا تبلت ها مانند قبل محبوب نیستند؟

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تبلت‌ها در سال‌های اخیر روند رو به افت فروش را در پی گرفته‌اند و حتی آیپدهای اپل نیز از این روند مستثنی نبوده‌اند. نظرات در مورد دلیل این اتفاق زیاد است و به این دلیل طی هفته‌ی گذشته از شما خواستیم تا با شرکت در نظرسنجی، نظر خود در این رابطه را اعلام کنید که در ادامه به مرور نتایج آن خواهیم پرداخت.
تبلیغات

در ابتدا و سال‌های ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲ میلادی پس از معرفی آیپد، کمپانی‌های مختلف و مخصوصا اندرویدی سعی کردند با تولید تبلت‌هایی در اندازه‌ی ۷ اینچ، کاربران را به سمت خود بکشند؛ اما فروش این دسته از تبلت‌ها پس از مدتی از تب و تاب افتاد و اکنون دوباره تبلت‌های بزرگتر از ۸ اینچ رونق گرفته‌اند. اما این رونق به هیچ وجه شبیه به چند سال قبل نیست.

بسیاری از افراد در ابتدای عرضه تبلت‌ها معتقد بودند که این محصولات در نهایت جایگزین لپ‌تاپ‌ها خواهند شد. اما حالا و پس از چندین سال هنوز تبلت‌ها با اینکه صفحه‌کلید، قلم و پردازنده‌ای بسیار خوب و قوی دارند نتوانسته‌اند به قدرت لپ‌تاپ‌ها در دنیای تکنولوژی غلبه کنند. نه تنها تبلت‌ها نتوانسته‌اند به قدرت لپ‌تاپ‌ها برسند، بلکه در حال شکست خوردن از گوشی‌های هوشمند بزرگ یا فبلت‌ها هستند که تاکنون باعث کاهش محبوبیت دائمی آن‌ها شده است. 

در مورد علت کاهش فروش تبلت‌ها در سال‌های گذشته نظر شما خوانندگان زومیت را خواستیم که در ادامه به مرور نتایج آن خواهیم پرداخت:

نتایج نظرسنجی

 

تعداد آرا

بازار تبلت ها اشباع شده است

۱۹۸

وجود لپ تاپ های سبک و باریک به عنوان جایگزین

۵۷۷

بزرگ شدن ابعاد صفحات نمایش گوشی ها

۱۷۲۹

همان‌طور که از نظرات شما عزیزان نیز پیدا است غالب کاربران زومیت، بزرگ‌تر شدن صفحات نمایش گوشی‌های هوشمند را دلیل کم شدن فروش تبلت‌ها می‌دانند. عرضه شدن فبلت‌هایی مانند نکسوس ۶ پی، گلکسی نوت ۵، آیفون ۶ پلاس و گوشی‌ها با صفحات نمایش بزرگ باعث شده تا کاربران رغبتی به خرید تبلت‌ها نشان ندهند.

به این دلیل غالب شرکت‌ها مثل اپل با عرضه‌ی آیپد پرو، مایکروسافت با عرضه‌ی سرفیس‌ها و سامسونگ و هواوی با معرفی تب پرو اس و میت بوک قصد دارند به نوعی تبلت‌ها را نزدیک به لپ‌تاپ‌ها بکنند و از این طریق فروش خود را بالا ببرند. در حال حاضر مایکروسافت از این استراتژی پاسخ مناسب گرفته و دیگر شرکت‌ها نیز انتظار دارند این روند، رشد فروش را برای آن‌ها در پی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات