اپل و سامسونگ به مناقشات خارج از خاک آمریکا پایان می‌دهند

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل و سامسونگ بدنبال صلح با یکدیگر هستند، حداقل این طور که به نظر می‌رسد این دو غول فناوری قصد دارند به تمام مناقشات بین خود در خارج از ایالات متحده آمریکا پایان دهند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق توافقی که بین اپل و سامسونگ صورت گرفته است، این دو شرکت تمام مناقشات قضایی خارج از خاک ایالات متحده آمریکا را کنار می‌گذارند. البته هر دو شرکت اعلام کرده‌اند که هنوز هم مسایل بین خود در دادگاه‌های آمریکا را پیگیری می‌کنند.

موارد مورد اختلاف بین اپل و سامسونگ از حیث مبالغ مورد اختلاف جزو بزرگترین مناقشات فعلی در دنیا هستند و اپل در اولین مناقشه موفق شد تا کمی بیش از یک میلیارد دلار از سامسونگ غرامت دریافت کند، در مورد دوم که همین اردیبهشت ماه برگزار شد، دادگاه تشخیص داد که هر دو کمپانی در مواقعی حقوق یکدیگر را نقض کرده‌اند و حکم به پرداخت غرامت 119.6 میلیون دلاری سامسونگ به اپل شد و از طرفی اپل را محکوم کرد تا خسارتی به میزان 158,400 دلار به سامسونگ بپردازد.

این توافق جدید بین دو کمپانی، شکایت‌های مطرح شده در کشورهایی مانند استرالیا، آلمان، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، هلند، کره‌جنوبی و بریتانیا را شامل می‌شود. اگر چه شکایات مطرح شده در آمریکا وزن بیشتری دارند و در صورت پیروزی هر یک از طرفین مبلغ قابل توجهی را دریافت می‌کنند ولی مناقشات این دو شرکت در سایر کشورها هم بعضا اهمیت زیادی داشته‌اند، برای مثال پیروزی اپل در برابر سامسونگ در کشور آلمان موجب شد تا سامسونگ طراحی مربوط به یکی از تبلت‌هایش را برای جلوگیری از ممنوع شدن فروش آن در آلمان تغییر دهد.

اپل و سامسونگ بارها مذاکراتی برای دست‌یابی به یک توافق مشترک داشته‌اند که البته بی نتیجه به پایان رسیده است. البته نشانه‌هایی از این که پایان این مناقشات نزدیک است، وجود دارد. پیش از این اپل و موتورولا به توافقاتی در مورد اصلاح برخی پتنت‌ها رسیده بودند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم مناقشات این دو غول فناوری در آمریکا چه نتیجه‌ای برای طرفین در بر خواهد داشت؟ و آیا این توافق جدید موجب می‌شود تا اپل و سامسونگ یک قدم به کنار گذاشتن تمام اختلافات نزدیک‌تر شوند یا با این کار تمام انرژی و تمرکز خود را برای نزاعی بزرگتر در آمریکا اختصاص می‌دهند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات