جان چن به سوددهی دوباره گوشی های هوشمند بلک بری اعتقاد دارد

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر کسی پوشیده نیست که بلک بری در چند سال اخیر وضعیت مالی بسیار بدی را پشت سر گذاشته است، بطوریکه با وجود بهبود وضعیت، این کمپانی در آخرین گزارش مالی خود نیز شاهد ضرر بوده است، اما جان چن، مدیرعامل بلک بری همچنان به بهبود اوضاع برای این کمپانی کانادایی امیدوار است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید بلک بری در سال‌های اخیر وضعیت چندان مطلوبی نداشته است. این کمپانی در آخرین گزارش مالی خود نیز با وجود بهبود نسبی وضعیت، شاهد ضرردهی بود، با این وجود مدیرعامل بلک بری نسبت به آینده‌ی این کمپانی بسیار امیدوار است و این امیدواری شامل بخش تولید سخت‌افزار این کمپانی نیز می‌شود که بسیاری نگاه تیره و تاریکی در قبال آن دارند.

گزارش مالی سه ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۱۶ بلک بری که قریب به یک ماه پیش منتشر شد، نشان از عملکرد نسبتا درخشان این کمپانی در زمینه‌ی فروش گوشی‌ هوشمند اندرویدی این کمپانی داشت. بلک بری پریو پس از انتشار اطلاعات و شایعات فراوان راهی بازار شده بود و در واقع پرچمدار این کمپانی در سال گذشته‌ی میلادی لقب گرفت. بلک‌بری موفق شده تا در فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۶ بیش از ۶۰۰٫۰۰۰ دستگاه از گوشی هوشمند خود را به فروش برساند، هرچند این کمپانی به برنامه‌های خود برای تغییر سیاست در صورت عدم سوددهی بخش سخت‌افزار اشاره کرده است. بلک بری اعلام کرده که در صورت عدم سوددهی در بخش سخت‌افزار، راهکار خود را برای درآمدزایی تغییر داده و به سوی ارائه‌ی سرویس‌های نرم‌افزاری خواهد رفت.

پس از گذشت یک ماه از انتشار گزارش مالی بلک بری، جان چن در گفتگویی با CNBC، با رویکردی خوشبینانه‌تر در قبال بخش تولید سخت‌افزار این کمپانی سخن گفته است.

چن در جریان سخنانش به این موضوع اشاره کرده که بازگشت به سوددهی، کلید اصلی حل عمده مشکلات بلک بری است و بنابر اطلاعات ارائه شده توسط چن، این کمپانی فاصله‌ی اندکی تا رسیدن به این مرحله دارد. وی شدیدا معتقد است که بلک بری در حوزه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند باقی مانده و همچنان محصولات سخت‌افزاری خود را روانه‌ی بازار خواهد کرد.

چن بار دیگر، عرضه‌ی دو گوشی هوشمند از سوی این کمپانی را در اواخر سال جاری میلادی تایید کرد که نشان از جاه طلبی وی برای بازگشت به دوران اوج دارد. وی بار دیگر به این موضوع اشاره کرده که این کمپانی برای عرضه‌ی محصولات سخت‌افزاری برنامه‌ای دارد که در طراحی آن نگاهی نیز به محصولات گذشته‌ی این کمپانی شده است. البته وی اطلاعاتی را در مورد جزئیات این محصول ارائه نکرده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات