نمایشگرهای AMOLED در سال 2016 رشد فروش 40 درصدی خواهند داشت

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگرهای AMOLED امروزه در بسیاری از گجت‌ها از تلویزیون‌ها تا گوشی‌های هوشمند و تجهیزات واقعیت مجازی استفاده می‌شوند. این نوع از صفحات نمایش به خوبی توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار را از آن خود کنند و کارشناسان بر این باورند که فروش صفحه‌نمایش‌های AMOLED در سال ۲۰۱۶ با افزایش ۴۰ درصدی مواجه خواهد شد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بسیاری از کاربران هستند که تفاوت انواع نمایشگرهای گجت‌ها را نمی‌دانند یا اطلاعی از این که گجت‌ها به چه نوع صفحه‌نمایشی مجهز هستند ندارند. اما در بین وسایلی که اکثر کاربران به عنوان گجت‌های محبوب نام می‌برند، همواره دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش‌های AMOLED هستند. این پنل‌ها در تلویزیون‌های هوشمند تا گوشی‌های هوشمند و گجت‌های واقعیت مجازی استفاده می‌شوند و از محبوبیت بالایی نیز در بین کاربران برخوردارند.

در چند سال اخیر، ساخت پنل‌های آمولد آسان‌تر و ارزان‌تر شده و شرکت‌های تولیدکننده‌ی گجت‌ها به راحتی می‌توانند از این پنل‌ها در دستگاه‌های خود استفاده کنند. بعلاوه فناوری ساخت این نوع از صفحات نمایش به گونه‌ای است که به راحتی می‌توان آنها را به صورت خمیده تولید کرد و البته در زمینه‌ی هماهنگی با پنل‌های تاچ نیز بسیار عالی عمل می‌کنند. همین دلایل باعث شده تا صفحات نمایش و نمایشگرهای AMOLED به آهستگی محبوبیت صفحات LCD را تصاحب کنند.

فروش و محبوبیت پنل‌های آمولد با سرعت زیادی در حال افزایش است. کارسناسان پیش‌بینی کرده‌اند که فروش این پنل‌ها در سال ۲۰۱۶ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت و بعلاوه درآمد شرکت‌های تولیدکننده نیز افزایش ۲۵ درصدی را به خود خواهد دید که بیشترین سهم این درآمد متعلق به صفحات نمایش گوشی‌های هوشمند است. در میان شرکت‌های استفاده کننده از صفحات نمایش آمولد، سامسونگ بیشترین استفاده را از این صفحات در گوشی‌های هوشمند دارد. اما شرکت‌های دیگری نیز هستند که برنامه‌ای جدی برای استفاده از این نوع صفحات در گوشی‌های هوشمند خود دارند. هواوی در گوشی نکسوسی خود یعنی نکسوس ۶ پی از صفحه‌نمایش آمولد استفاده کرده است. بعلاوه میزو پرو ۶ و آیفون ۷ نیز به احتمال زیاد به این نوع از صفحات نمایش مجهز خواهند شد.

علاوه بر گوشی‌های هوشمند، استفاده از پنل‌های آمولد در تلویزیون‌ها، ساعت‌های هوشمند و نمایشگرهای کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها نیز در حال افزایش است.

با توجه به افزایش استفاده از پنل‌های آمولد در صفحات نمایش و نمایشگرها و با مطالعه‌ی آمار فروش آنها می توان به این نتیجه رسید که این پنل‌ها در آینده‌ای نزدیک تبدیل به اصلی‌ترین پنل‌های صفحات نمایش در دنیای تکنولوژی شوند و فاصله‌ی خود با رقیب اصلی یعنی LCD را به سرعت کاهش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات