جای یوئتینگ: اپل یک کمپانی تاریخ مصرف گذشته است

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی چینی LeEco که با نام LeTV نیز شناخته می‌شود، در هفته‌های اخیر منبع اخبار متعددی بوده است. پس از عرضه‌ی نسل جدید گوشی‌های هوشمند این کمپانی، LeEco اعلام کرده که در نظر دارد تا ۱۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در سال جاری میلادی به فروش برساند. حال جای یوئتینگ، اپل را یک کمپانی تاریخ گذشته اعلام کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

جان یوئتینگ، مدیرعامل کمپانی LeEco در گفتگویی که با شبکه‌ی CNBC انجام داده، اپل را یک کمپانی تاریخ مصرف گذشته خوانده است. LeEco در هفته‌ای که گذشت، نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را معرفی کرد که از نظر سخت‌افزاری می‌توان آن‌ها را هم‌رده با پرچمداران بازار در نظر گرفت. در جریان معرفی گوشی‌های هوشمند، این کمپانی چینی از دو تلویزیون هوشمند و خودروی الکتریکی خود نیز رونمایی کرد که می‌توان آن را رقیبی برای مدل ایکس تسلا خواند. همان‌طور که اشاره کردیم، مدیرعامل LeEco اپل را یک کمپانی تاریخ مصرف گذشته خوانده و به کاهش فروش این کمپانی در کشور چین اشاره کرده است. وی عنوان کرده که اپل در سال‌های اخیر از رقابت در دنیای گوشی‌های هوشمند عقب مانده است.

جای در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

همان‌طور که می‌توان به روشنی دید، اپل در حال از دست دادن رشد فروشی است که پس از ورود به بازار چین به دست آورده بود. یکی از دلایلی که باعث شده تا اپل به سرعت شاهد کاهش رشد فروش خود باشد، پایین آمدن سرعت ارائه‌ی قابلیت‌های جدید و خلاقانه در محصولات این کمپانی است. برای مثال، یک ماه پیش اپل گوشی هوشمند جدیدی را با عنوان آیفون SE رونمایی کرد که از نظر کارشناسان حوزه‌ی فناوری، یک محصول بسیار ضعیف است.

وی همچنین با اشاره به پلتفرم iOS چنین اظهار نظر کرده است:

نقطه‌ی قوت اپل را می‌توان اپلیکیشن‌های منحصر بفردی خواند که این اکوسیستم از آن بهره می‌برد. شاید این امکان در نسل اول گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار که از وجود پردازنده‌ی ضعیف‌تر بهره برده یا سرعت شبکه‌های ارتباطی پایین بود، یک امتیاز مثبت بود. حال آنکه ما در حال گذار به سمت نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند هستیم که دیگر مشکلات موجود در نسل‌های پیشین را در خود ندارند. برخورداری از اپلیکیشن‌های متعدد به معنای وجود موانع زیاد بر سر راه کاربران است. ما امیدواریم تا این موانع را از بین برده و از سر راه برداریم.

مدیرعامل LeEco معتقد است که نسل بعدی پلتفرم‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند از ویژگی‌های بسته‌ای که اکوسیستم اپل مبتنی بر آن توسعه یافته، برخوردار نیست.

LeEco بیشتر با ارائه‌ی سرویس استریم ویدیو در کشور چین شناخته می‌شود؛ بطوریکه لقب این کمپانی نیز نتفلیکس چین است. این کمپانی طیف گسترده‌ای از محصولات را تولید می‌کند که می‌توان از جمله‌ی آن به گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند، دوچرخه و خودروی الکتریکی اشاره کرد. سال گذشته نیز LeEco ویدیو تبلیغاتی را منتشر کرده بود که در آن اپل به هیتلر تشبیه شده بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات