یاهو از ۱۰ شرکت پیشنهاد خرید جدی دریافت کرده است

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یاهو پس از سه سال تلاش بی‌ثمر برای نجات هسته‌ی اصلی کسب و کارش، تصمیم به فروش آن گرفته است. تا کنون اخبار و شایعات زیادی در مورد شرکت‌های علاقمند به خرید یاهو منتشر شده است. طبق آخرین خبرها، حدود ۱۰ شرکت به طور سمی درخواست خود را ارائه کرده‌اند که پیشنهاد برخی از آنها به ۸ میلیارد دلار می‌رسد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از اعلام رسمی مدیران یاهو مبنی بر قصد فروش هسته‌ی اصلی این شرکت قدیمی و معتبر، شرکت‌های زیادی برای خرید آن ابراز علاقه کردند. اما اخباری که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد تنها ۱۰ پیشنهاد به طور تقریبا رسمی به یاهو اعلام شده و برخی از آنها تا ۸ میلیارد دلار برای خرید این شرکت پیشنهاد کرده‌اند. طبق گزارش منتشر شده، یاهو این لیست را تا پایان هفته‌ی جاری به ۷ شرکت کاهش می‌دهد و اعلام رسمی برنده‌ی این مزایده یک ماه دیگر طول خواهد کشید.

شرکت‌هایی که نام آنها در این لیست به چشم می‌خورد شامل Verizon ،YP Holdings ،TPG و گروهی از سرمایه‌گذاران شامل Bain Capital و Vista Equity Partners و هم‌چنین تعدادی شرکت‌های استراتژیک است که نامی از آنها فاش نشده است. اما پیش از این لیستی شامل حدود ۴۰ شرکت به عنوان علاقمندان خرید یاهو اعلام شده بود. به طور مثال شرکت Rakuten به عنوان یکی از پیشنهاددهنده‌های اصلی معرفی شده بود که در گزارش اخیر اعلام شده این شرکت هیچ تماسی با مدیران یاهو نداشته است. Softbank نیز که سهام حداکثری یاهوی ژاپن را در اختیار دارد، مذاکراتی با ورایزون در مورد سهام یاهو در شرکت ژاپنی‌ خود داشته اما هیچ‌گاه برای خرید هسته‌ی اصلی یاهو ابراز علاقه نکرده است.

مریسا میر، مدیرعامل کنونی یاهو عنوان کرده که روند مزایده و فروش، در اولویت اصلی شرکت قرار دارد و او هر روز با شرکت‌های جدیدی در این باره مذاکره می‌کند. البته او هیچ توضیحی در مورد جزئیات اجرای مزایده بیان نکرده و عنوان کرده است که برای حفظ یکپارچگی روند فروش، یاهو هیچ اظهار نظری در مورد زمان دقیق یا پیشنهادهای ارائه شده نمی‌کند.

یاهو که همیشه به عنوان یکی از بازیگران بزرگ اینترنت شناخته شده است، در سه سال اخیر با مشکلات زیادی مواجه بوده است. پس از به دست گرفتن مدیریت این شرکت توسط مریسا میر، تلاش‌های زیادی انجام گرفت تا نظر سرمایه‌گذاران جلب شود. اما آنها در نهایت تصمیم گرفتند تا با فروش هسته‌ی اصلی کسب و کار یاهو، تغییراتی اساسی در آن ایجاد کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات