پنل های امولد سامسونگ، برنده رقابت بین سازندگان صفحات نمایش دستگاه های هوشمند

شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ را می‌توان دلیل اصلی گسترش استفاده از پنل‌های AMOLED دانست. حال بر اساس گزارشات جدید اعلام شده که این غول کره‌ای در بازار صفحه نمایش‌های Super AMOLED رتبه اول را دارد. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همه مدل‌های تلفن‌های هوشمند پرچمدار سری S سامسونگ که اولین آن‌ها در سال ۲۰۱۰ روانه بازار شد، به صفحه نمایش های Super AMOLED مجهز شده‌اند. در تمام این سال‌ها و تا کنون سامسونگ تمام تلاشش را کرده تا بتواند نواقص و مشکلات این نوع صفحات نمایش را برطرف کرده و در رقابت با تکنولوژی صفحه نمایش‌هایی نظیر LCD ها از هر لحاظ در بالاترین نقطه ممکن قرار بگیرد. همچنین نیاز به تکرار نیست که این غول کره‌ای هم اکنون به عنوان مهمترین عامل گسترش زیاد و تکامل تکنولوژی Super AMOLED در بازار جهانی تلفن‌های هوشمند است و بر اساس گزارشات جدید اقتصادی و کسب و کار کره جنوبی، سهم سامسونگ در بازار صفحه نمایش‌ها بسیار افزایش یافته است.

بر اساس نتایج تحلیل‌هایی که توسط موسسه تحقیقاتی IHS انجام گرفته، صفحه نمایش‌های ۹ اینچی و کوچک‌تر سامسونگ در سال گذشته ۲۳ درصد سهم بازار را در اختیار داشته است. پس از این شرکت، ال‌جی با ۱۴ درصد سهم بازار و شارپ که حالا تحت مالکیت فاکس‌کان است با ۱۰ درصد سهم بازار در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. کمپانی Innolux نیز با ۵ درصد سهم بازار رتبه چهارم را از آن خود کرده است. بر اساس گزارش مورد بحث، موفقیت سامسونگ در بازار صفحه نمایش‌ در مورد تکنولوژی AMOLED نیز تکرار شده است. سامسونگ نه تنها از صفحه نمایش‌های Super AMOLED در بیشتر تلفن‌های هوشمند خود استفاده کرده، بلکه این نوع صفحه نمایش‌ها را به طور گسترده‌ای برای سایر تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند بخصوص در چین (برای مثال هوآوی) تولید می‌‌کند. در نتیجه تعداد فروش AMOLED های این کمپانی نسبت به سال ۲۰۱۵ تا ۵۴ درصد افزایش یافته است. در همین بازه زمانی، فروش پنل‌های a-Si TFT LCD تا ۱۰ درصد کاهش داشته است. همچنین فروش پنل‌های LTPS TFT LCD در بازه زمانی یاد شده ۱۰ درصد افزایش یافته است. بر اساس گزارش منتشر شده حقیقت این است که تکنولوژی LTPS TFT LCD نیز می‌تواند به عنوان یکی از پیشروان در رقابت با پنل‌های OLED قرار گیرد. دلیل دیگری که می‌توان درباره موفقیت پنل‌های LTPS TFT LCD در مقایسه با OLED‌ ها اعلام کرد تمرکز برخی شرکت‌های چینی برای تولید محصولاتی با این نوع پنل‌ها است.

در هر صورت، از آنجا که سامسونگ از صفحه نمایش‌های Super AMOLED در پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس ۷ استفاده کرده، و با توجه به فروش بالای این محصول، جایگاه کنونی این شرکت در بازار صفحات نمایش‌ چندان هم جای تعجب ندارد. علاوه بر این سامسونگ شروع به استفاده از پنل‌های Super AMOLED در سطح گسترده‌تری کرده و قصد دارد این نوع پنل‌ها را در تلفن‌های هوشمند میان‌رده نیز بکار گیرد و این در شرایطی است که شرکت‌های چینی نیز همین رویه را در پیش گرفته‌اند. با توجه به نکاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، بنظر می‌رسد تحلیل‌گران نیز با این موضوع موافق هستند که سامسونگ برنده بازار تکنولوژی Super AMOLED بوده و محبوبیت استفاده از این صفحات نمایش‌ در چین در حال افزایش است.

نظر شما در اینباره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات