وال استریت ژورنال: یاهو در جستجوی خریدار برای سرویس فلیکر است

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کمپانی یاهو در روزهای سخت خود تصمیم به فروش سرویس فلیکر گرفته است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این کمپانی در پی یافتن بهترین مشتری برای این سرویس است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به گزارش وال استریت ژورنال، یاهو در پی یافتن بهترین مشتری ممکن برای سرویس فلیکر خود است. به نظر می‌رسد روزهای بد یاهو، این کمپانی را بر آن داشته تا چوب حراج به دست گرفته و سرویس‌های خود را در کنار هسته‌ی اصلی تجارتش به سایر کمپانی‌ها واگذار کند.

براساس گزارش منتشر شده، یاهو مکاتبات خود با مشتریان احتمالی این سرویس را آغاز کرده تا پیشنهادات ممکن را برای فروش این سرویس دریافت کرده و بهترین گزینه را برای واگذاری فلیکر انتخاب کند. از جمله‌ی ۴۰ مشتری احتمالی این سرویس می‌توان نام‌هایی نظیر ورایزون، تایم، مایکروسافت، IAC/INterActiveCorp و شماری از کمپانی‌های فعال در بخش خصوصی را مشاهده کرد. یاهو کمپانی فلیکر را در سال ۲۰۰۵ با پرداخت بیش از ۲۵ میلیون دلار خریداری کرده بود.

منابع آگاه به این موضوع اشاره‌ کرده‌اند که یاهو در نامه‌های ارسالی برای مشتریان احتمالی، از سرویس دلخواه آن‌ها برای خرید از یاهو و همچنین قیمت پیشنهادی سوالاتی را مطرح کرده است. یازدهم آوریل سال جاری میلادی (۲۳ فروردین) زمانی است که یاهو به عنوان ضرب العجلی برای دریافت پیشنهادات تعیین کرده است. تعیین این زمان برای دریافت پیشنهادات بدین معنا است که این کمپانی پس از جلسه‌ی سهامداران یاهو، به شرکت دیگری واگذار خواهد شد و تصمیم‌گیری در مورد مالک بعدی فلیکر طی این جلسه به شور گذاشته خواهد شد.

در صورتی که فلیکر توسط یک کمپانی کاربلد و بزرگ خریداری شود، احتمال بازگشت و مطرح شدن این نام به عنوان یک سرویس اشتراک‌گذاری تصاویر قدرتمند و کاربردی به عرصه‌‌ی فناوری بسیار قوت خواهد گرفت؛ حال آنکه در صورت عدم به حقیقت پیوستن این موضوع باید شاهد به تاریخ پیوستن نام این کمپانی همچون سایر سرویس‌هایی باشیم که دیگر این روزها نامی از آن‌ها در دنیای رقابتی تکنولوژی باقی نمانده است. از این جمله می‌توان به MySpace اشاره کرد که روزگاری به عنوان یکی از نوآورترین و بهترین کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری به کار مشغول بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات