گوگل زبان طراحی متریال اندروید را شبیه به iOS می‌کند

جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
سیستم‌عامل‌های iOS اپل و اندروید گوگل، شباهت‌ها و تفاوت‌های مختلفی با هم دارند. اما اقدام اخیر شرکت گوگل برای ایجاد تغییر جزئی در زبان طراحی متریال، باعث شده تا سیستم‌عامل اندروید شباهت بیشتری به iOS داشته باشد. زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

پلتفرم‌های iOS اپل و اندروید گوگل از جنبه‌های مختلفی دارای شباهت‌ها و تفاوت‌های فراوانی هستند. این موارد باعث ایجاد بحث‌های داغ بسیاری میان طرفداران پلتفرم‌های نام برده، شده است. حالا شرکت گوگل تصمیم گرفته تا زبان طراحی متریال اندروید را اندکی تغییر داده و شبیه به طراحی سیستم‌عامل iOS بکند!

زبان طراحی گوگل هم‌اکنون دارای بخش جدیدی به نام نوار ناوبری تحتانی (bottom navigation bar) شده است. این نوار که برخلاف iOS هنگام پیمایش صفحه مخفی می‌شود، دارای ۳ تا ۵ گزینه‌ی کاربردی در نرم‌افزارها خواهد بود. به احتمال زیاد نمایشگرهای دارای میزان dpi (نقطه در اینچ) بالا، دارای نوار ناوبری در سمت چپ صفحه خواهند بود، اما در عین حال می‌توانند از نوار ناوبری تحتانی هم استفاده کنند.

بدون شک استفاده از این نوار ناوبری جدید، باعث حذف شدن منوی همبرگری (با آیکن سه خط افقی) از رابط کاربری نرم‌افزارهای اندرویدی خواهد شد. منوی همبرگری در حال حاضر یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های اندروید محسوب می‌شود. از میان نرم‌افزارهای گوگل، فقط +Google و Google Photos دارای نوار ناوبری تحتانی هستند؛ اما انتظار می‌رود که به زودی شاهد گسترش این نوار در سایر نرم‌افزارهای گوگل و دیگر توسعه‌دهندگان باشیم.

نظر شما عزیزان در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات